אראל מרגלית: "ישראל בדרכה לאבד היתרון היחסי שלה בהיי-טק"

"מה שהלך טוב שנים רבות כבר לא הולך", אמר אראל מרגלית, יושב ראש קרן JVP ומועמד לכנסת הבאה מטעם מפלגת העבודה ● הוא הציג את התוכנית שלו לענף, שכוללת הקמת מרכזי מצוינות בפריפריה, וקרא לממשלה "להשיב למסלול את קטר ההיי-טק"

ח"כ אראל מרגלית. צילום: קובי קנטור

"ישראל בדרכה לאבד היתרון היחסי שלה בענף ההיי-טק. מה שהלך טוב שנים רבות כבר לא הולך", כך אמר אראל מרגלית, יושב ראש קרן JVP ומועמד מטעם מפלגת העבודה לכנסת הבאה.

מרגלית דיבר בטקס הכרזת הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2012, שהתקיים הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס נערך זו השנה העשירית ונכחו בו מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי מרגלית, "על המדינה להשיב למסלול את קטר ההיי-טק. הוא צריך לחזור להיות מנוע צמיחה במדינה, להמשיך להיות רלוונטי. 20 שנים הענף היה נכס לאומי ואסטרטגי, אלא שהצלחתו לא חלחלה למקומות רבים במדינה. יש העדר אסטרטגיה וראייה ארוכת טווח מצד הממשלה, מה שהוביל להתבססות הענף באזור מצומצם ובקרב אוכלוסיה צרה".

"ניסיונות שונים לפתח את ההיי-טק באזורים חדשים לא הביאו לחיבור אמיתי לסביבה", ציין מרגלית. "לא קיימת תוכנית ארוכת טווח להבאת ההיי-טק למחוזות חדשים וככלל, הממשלה מקצצת בעקביות ובאופן משמעותי בתקציבים המיועדים לענף – מהלך שמוביל אותנו לאיבוד היתרון היחסי בו".

מרגלית הציג את תוכניתו, אותה כינה "היי-טק בר השגה". לדבריו, על המדינה להקים רשת של שבעה מרכזי מצוינות אזוריים. "בשלב הראשון המרכזים האלה יהוו קפיצת מדרגה כלכלית לגליל, לנגב ולעוד מקומות. הפעילות בהם צריכה להתמקד בתחומי תוכן וטכנולוגיה בהם יש לישראל יתרון יחסי מוכח. סביב מרכזי המצוינות יוקמו מוקדי פיתוח ייחודיים, עם דיור בר השגה, חממות חברתיות ומוסדות תרבות".

"הבה נגדיר מחדש את מפת המצוינות של ישראל", הוסיף מרגלית. "התחלנו בכך בבאר שבע ונגיע למקומות נוספים. הגיע הזמן לתוכנית צמיחה אמיתית סביב נושא המצוינות ולא סביב נושאים שאין לנו בהם יתרון יחסי".

הוא אף דיבר על קרן JVP בראשה הוא עומד וציין שהיא סייעה בהקמת או הקימה 94 חברות מאז 1993. הגדולה שבהן היא קליק-וויו (QlikView) הישראלית-שבדית, ששווה 2.8 מיליארד דולרים ומחזור מכירותיה השנתי עומד על יותר מ-400 מיליון דולרים. בעבר, אמר, הקרן טיפלה בחברות בתחום הטלקום והתוכנה, ואילו כיום היא מתמקדת בעולמות ה-Big Data והניו-מדיה.

כמו כן, מרגלית ציין שהקרן הייתה מעורבת בשנה האחרונה בעסקת הרכישה של EMC את חברת הסטארט-אפ הישראלית XtremIO, תמורת יותר מ-400 מיליון דולרים. XtremIO מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית פלאש (Flash).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דרור

    איזה יופי שיש אנשים כאלו שהולכים לכנסת! אראל בהצלחה

אירועים קרובים