פערים של מיליוני דולרים בין עמדות מיקרוסופט ומוטורולה בסוגיית הפטנטים

בעוד שמיקרוסופט מעריכה את הסכומים שעליה לשלם לגוגל, שרכשה את מוטורולה, תמורת השימוש בפטנטים לטכנולוגיות וידיאו ו-Wi-Fi לכל היותר ב-736 אלף דולרים, גוגל מעריכה אותם בעשרות ומאות מיליוני דולרים ● בית המשפט יכריע בסוגיה במהלך השנה הבאה

מיליונים רבים של דולרים מפרידים בין העמדות של מיקרוסופט (Microsoft) וחטיבת מוטורולה (Motorola) של גוגל (Google) לגבי התמלוגים על הפטנטים לטכנולוגיות וידיאו ו-Wi-Fi – כך עולה ממסמכי המשפט המתנהל בנושא בוושינגטון.

פסק הדין, שאמור להינתן בשנה הבאה, עשוי לשמש כאבן דרך בסוגיות של בעלות על טכנולוגיה ובקרבות המשפטיים המתנהלים בין חברות היי-טק רבות על פטנטים ותמלוגים. הדיונים במשפט הנוכחי, שנערכו בין 13 בנובמבר ל-20 בו, התמקדו בשאלה כמה על מיקרוסופט לשלם לחטיבת מוטורולה מוביליטי של גוגל תמורת פטנטים שהפכו לתקן בענף, ומשולבים בקונסולות Xbox ובמוצרים נוספים של מיקרוסופט.

בענקית מרדמונד מעריכים, כי התשלום אמור לעמוד לכל היותר על 502 אלף דולרים לשנה תמורת הפטנט של מוטורולה לדחיסת וידיאו בתצורת H.264 ולכל היותר על 736 אלף דולרים לשנה תמורת הפטנט לטכנולוגיית Wi-Fi בתקן 802.11.

בגוגל, שרכשה את מוטורולה מוביליטי בין היתר בשל מערך הפטנטים העשיר שלה, מעריכים את שווי הפטנטים בסכומים גבוהים הרבה יותר: מהמסמכים שנחשפו אתמול (ב') עולה, כי היא מחשבת את שווי הפטנט על טכנולוגיית הווידיאו H.264 לפי 2.25% מהמחיר שבו נמכרים מוצרי מיקרוסופט דוגמת קונסולות Xbox או חלונות 7 (Windows 7). עוד סבורים בענקית הרשת, כי עסקה הוגנת לרישוי צולב של פטנטים אמורה להסתכם בתשלום לה של בין 100 מיליון דולרים ל-125 מיליון דולרים לשנה עבור הפטנט על טכנולוגיית הווידיאו H.264 בלבד. החברה מעריכה את שווי הפטנט על טכנולוגיית Wi-Fi בתקן 802.11 בשיעור של 1.15%-1.73% ממחירם של מוצרי מיקרוסופט, וגם במקרה זה מדובר בתשלום של מיליוני דולרים לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים