מנכ"ל נוקיה: "אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר – וביתר דחיפות"

"עלינו להקשיב ללקוחות שלנו, לדעת כיצד נגיב לדרישות שלהם ולעשות מה שלא עשינו כל כך מהר בעבר", אמר המנכ"ל, סטיבן אילופ, בראיון ל-CNET ● הוא הביע ביקורת על התנהלותה בעבר של החברה, שנאבקת בימים אלה על חייה, ואמר ש-"יש לנו הנדסה נהדרת, רעיונות חדשים, אבל הם הובאו לשוק בצורה לא יעילה" ● אילופ נימק את ההחלטה של נוקיה לבסס את מכשיריה על חלונות פון בצורך בבידול מהמתחרות בשוק

"כל עובדי נוקיה (Nokia) יודעים שבכל יום ויום אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר, וביתר דחיפות", אמר מנכ"ל החברה, סטיבן אילופ, בראיון שהעניק לכתב CNET. לדבריו, "עלינו להתקדם בדחיפות. עלינו להקשיב ללקוחות שלנו, לדעת כיצד נגיב לדרישות שלהם ולעשות מה שלא עשינו כל כך מהר בעבר. אנחנו גם צריכים לראות איך נבצע את הצעדים הנועזים האלה וכיצד נגיב לתחרות?"

לאור המצב הקשה של נוקיה, עד כדי כך מאבק על המשך קיומה בשוק יצרניות הסלולר, היא מכרה באחרונה את משרדי המטה שלה בפינלנד תמורת 222 מיליון דולרים והחלה באמצע השנה בפיטורי 10,000 עובדים. בנוסף, החברה מתמקדת בשיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט (Microsoft) ובייצור מכשירים עם מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone), בתקווה שזה מה שיוציא אותה מהבוץ. גם התוצאות הכספיות של נוקיה לרבעון השלישי לא היו מעודדות במיוחד והראו על ירידה של 22% במספר המכשירים שנמכרו יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

אילופ הביע בראיון ביקורת על התנהלותה של החברה בעבר. לדבריו, "יש לנוקיה הנדסה נהדרת, רעיונות חדשים, אבל הם הובאו לשוק בצורה לא יעילה". הוא הוסיף, כי "אחד הדברים שהייתי צריך לשנות בחברה היה הדרך שבה הגבנו לשחקניות חזקות אחרות בשוק". לדעתו, "ממה שאני רואה בארגון הזה, השינוי הזה אכן מתרחש".

בהתייחס למעבר של נוקיה לחלונות פון אמר אילופ, כי "המילה היחידה והפשוטה בהקשר זה היא בידול. היינו חייבים לעשות החלטה שתאפשר לנו להתייצב בנפרד מכולם. זו גם הייתה החלטה אסטרטגית שהייתה מבוססת על יחסים עם מפעילות הסלולר. לא רצינו להיות במצב של לשכנע את המפעילות למה טלפון האנדרואיד (Android) שלנו טוב יותר משל האחרים. לפני כשנתיים היינו מודאגים שמישהו עם הובלה מוקדמת בשוק יבסס עמדה חזקה, וזה בדיוק מה שקרה עם סמסונג (Samsung) ואנדרואיד. הכניסה שלנו לסביבה הזאת באיחור גרמה לתקופה קשה בבניית הבידול שלנו, אבל התוצאה היא שאנחנו אכן מבודלים".

"עדיין", סיכם אילופ, "אנחנו חייבים להיאבק כדי לסלול את הדרך קדימה במונחים של נתח שוק, אבל יש לנו הזדמנות, משום שאנשים רואים בנו כאלטרנטיבה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים