דו"ח: נמשך הגידול המהיר בהכנסות של גוגל ופייסבוק מפרסום במכשירים ניידים

בשנה הבאה יעמדו ההכנסות של גוגל מפרסום במכשירים ניידים בארצות הברית ב-180% על כארבעה מיליארד דולרים - כך על פי דו"ח חדש שפרסמה eMarketer ● ההכנסות של פייסבוק מכך יגדלו ב-2013 ביותר מפי שניים לכ-850 מיליון

המפרסמים מגדילים את ההוצאות על מודעות בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח בקצב מהיר בהרבה מהצפוי – כך עולה מדו"ח של eMarketer. בחברה מעריכים שההוצאות על פרסום מודעות במכשירים ניידים בארצות הברית תהיינה גבוהות ב-2012 ב-180% בהשוואה ל-2011 ותסתכמנה בארבעה מיליארד דולרים. מדובר בסכום גבוה הרבה יותר מזה שצפתה החברה בספטמבר, שעמד על 2.61 מיליארד.

eMarketer חוזה, כי בעתיד הנראה לעין תישאר גוגל (Google) החברה המובילה בשוק הפרסום במכשירים ניידים וב-2014 יסתכמו הכנסותיה מכך בארצות הברית ב-6.33 מיליארד דולרים. עוד עולה מהתחזית, כי ב-2013 יגיע שיעור הגידול בהכנסות של גוגל מפרסום במכשירים ניידים ל-84% בהשוואה לשנה הנוכחית, והן יעמדו על 3.98 מיליארד דולרים.

לפי הנתונים, פייסבוק (Facebook) צפויה להמשיך להשתרך מאחורי גוגל, כאשר השנה יגיעו ההכנסות שלה מפרסום במכשירים ניידים בארצות הברית ב-339.3 מיליון דולרים. בשנה הבאה, צופה חברת המחקר, הן יעלו ל-851.4 מיליון.

בעוד שבתחילת השנה פייסבוק כלל לא הציעה פרסום במכשירים ניידים, מה שפגע בגידול בהכנסות ותרם לצניחה בשער המניות שלה, הרי שברבעון השלישי של השנה כבר צמחו הכנסות החברה מפרסום במכשירים ניידים בקצב "גבוה מהצפוי", לפי הדו"ח.

עוד מעריכים ב-eMarketer, כי ההכנסות של טוויטר (Twitter) מפרסום במכשירים ניידים יסתכמו השנה 2012 ב-134.9 מיליון דולרים ובשנה הבאה – ב-248.9 מיליון דולרים. יצוין שטוויטר היא חברה פרטית שאינה מחויבת לפרסם תוצאות כספיות לציבור.

התחזיות של eMarketer מבוססות על נתונים מחברות מחקר, בנקים להשקעות ו-"מקורות נוספים", לגבי הכנסות ממודעות, חשיפות של מודעות ומחירי פרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים