תוכן שיווקי

אורי לפיד, מטריקס: "רובם הגדול של מנהלי הפרויקטים אינו חשוף לכלים, שיטות והקניית מיומנויות המתאפשרות על ידי הדרכה והכשרה מסודרת"

ראיון עם אורי לפיד, מנהל אגף Dynamics CRM במטריקס, לקראת ההשקה של קורס ניהול פרויקטי התוכנה של ג'ון ברייס מכללת היי-טק, המרכז האקדמי דן וקבוצת אנשים ומחשבים

18/12/2012 15:13

לקראת ההשקה של קורס ניהול פרויקטי התוכנה של ג'ון ברייס מכללת היי-טק, המרכז האקדמי דן וקבוצת אנשים ומחשבים, נפגשנו עם מספר מנהלים בכירים בתעשייה לשמוע על החזון שלהם בניהול הפרויקטים והחשיבות שהם רואים בהכשרה מסודרת ושיטתית של תורת ניהול פרויקטי התוכנה והסמכת PMP. והפעם: אורי לפיד, מנהל אגף Dynamics CRM במטריקס.

אלו פרויקטים אתם עושים במסגרת הפעילות שלכם?
"הפרויקטים אותם אנו מבצעים נחלקים לפרויקטי הקמה או שדרוג של מערכות CRM ו\או xRM ללקוחות מכל הגדלים (ארגוני Enterprise גדולים מצד אחד וארגונים קטנים מצד שני), פרויקט תוכנה גדולים ומתמשכים (פריסת סניפים ארצית ועולמית) או מקומיים נקודתיים, פרויקטים לחברות בינלאומיות ופרויקטים לבחרות מקומיות".

מה האתגרים הראשיים של הפרויקטים ומה הפרמטרים לדעתך להצלחה?
"לכל פרויקט יש את האתגרים שלו, אך ללא ספק אני רואה שני פרמטרים מרכזיים להצלחה (מעבר לפרמטרים הטריוויאליים של מקצוענות הצוות ויציבותו, בשלות מוצר התוכנה וכד'). הראשון הוא יכולתו של הארגון לחזור וליישם את המתודולוגיות והכלים שוב ושוב ולשמור על סטנדרט עבודה והובלת פרויקט אחיד והשני הוא המיומנויות הרכות של מנהל הפרויקט שנמצא במקום המורכב, הלחוץ והחשוב ביותר בפרויקט עצמו. פרויקטי תוכנה רבים מאוד נתקעים בשל חוסר בסיסי בכישורים ובמיומנויות של מנהלי פרויקטים ונדרשים להשקעת אנרגיה עצומה בהוצאת פרויקט ממצבים שאפשר היה (גם אם לא ממש בקלות) להימנע מלהגיע אליהם מלכתחילה".

מה הקשר בין מנהל הפרויקט וההצלחה של הפרויקט ומה היית מציע למנהל הפרויקט לעשות על מנת להצליח בתפקידו?
"היכולת של מנהל הפרויקט להיות איש מקצוע בסביבת העבודה הטכנולוגית בה הוא פועל (גם אם לא מומחה על טכנולוגי), לדבר את השפה הטכנולוגית עם אנשי הטכנולוגיה ואת השפה העסקית עם המשתמשים הפוטנציאליים קריטית להצלחתו של הפרוייקט. חשובה לא פחות היא ההבנה כי הפוליטיקה סביב הפרויקט חשובה לא פחות מהטכנולוגיה בו והבנת נקודת המבט של הלקוח והמשתמשים יכולה לאפשר למנהל הפרויקט לייצר תהליכים שיתקבלו בקלות על ידי הלקוח. מנהל הפרויקט הוא הנווט, המפקד, הטקטיקן והאסטרטג וכל ליווי שיהיה לו מצד המשתמשים או ספק השירות יכול לסייע לו אבל לא להוריד ממנו את האחריות".

מה החשיבות שאתה רואה בהכשרת מנהלי פרויקטים? מה הדגשים שהיית מחפש במסגרת ההרצאה?
"לצערי בשל העומס הגדול בו נמצאים מנהלי הפרוייקטים, רובם הגדול כלל אינו חשוף לכלים, שיטות והקניית מיומנויות המתאפשרות על ידי הדרכה והכוונה של מנהלי פרוייקטים. הכשרת מנהל הפרויקט חייבת להיות ממוקדת, בעלת ערך מיידי של cut & paste לארגון ולמנהל הפרויקט ובעלת יכולת לתת לעובד את החכה ולא הדג (או במילים אחרות לתת לו את הכלים להתמודד ולמצוא פתרונות ולא את הפתרונות עצמם). לאור העובדה כי רוב מנהלי הפרויקטים מגיעים מרקע אקדמי ומקצועי\ טכנולוגי הייתי מאוד ממליץ לייצר להם ערכים מוספים בתחום המתודולוגי (בלי להיגרר ל-'מריחה') ולהקנות להם כלים בתחום המיומנויות הרכות – ניהול מו"מ, ניהול שיחות קשות, פוליטיקה ארגונית, ניהול זמן ומשימות וכד' וכמובן כלים טכנולוגיים תומכים לניהול הפרוייקט".

מה החשיבות שיש להסמכת ה-PMP להצלחה של מנהל הפרויקט בקרירה שלו ובתפקיד שלו?
"ההסמכה נותנת לכל משתתף לאחר שצבר 'קילומטרז" בניהול פרויקט כלים להבין לעומק תהליכים ולייצר אתם 'בריאים' יותר, לעבוד בצורה מסודרת ומתודולוגית ולקבל כלים שילוו אותו משלב הייזום ועד העלייה לאוויר ולאחריה".

לפרטים נוספים לגבי קורס ניהול פרויקטי התוכנה: אתר | טלפון 03-7100669 | אתר ג'ון ברייס מכללת היי-טק

אירועים קרובים