נדחתה בקשתה של אפל לאיסור קבוע על מכירת מכשירי סמסונג בארצות הברית

השופטת קבעה, כי מאחר והמאפיינים שיש בהם משום הפרת זכויות הם חלק קטן בלבד ממגוון המאפיינים של מכשירי סמסונג, הרי שאיסור קבוע על המכירה של מכשירים אלה יהיה בבחינת צעד גורף יתר על המידה ● "לא יהא זה מידתי לשלול מהצרכנים את הזכות לרכוש את מכשירי סמסונג רק בגלל שבמספר מצומצם של תפקודים יש משום הפרת זכויות של אפל בקניין רוחני", סיכמה השופטת את פסק הדין

השופטת לוסי קוה דחתה אמש (ב') את בקשתה של אפל (Apple) לצו קבוע שיאסור על המכירה של מכשירי סמסונג (Samsung) מ-26 דגמים שונים בארצות הברית. השופטת פרסמה את החלטתה כשבוע לאחר הדיון שהתקיים בנושא, וכארבעה חודשים לאחר שחבר מושבעים בקליפורניה פסק כי סמסונג הפרה את זכויותיה של אפל וכי עליה לשלם פיצויים בסכום של 1.05 מיליארד דולרים.

השופטת קבעה, כי מאחר והמאפיינים שיש בהם משום הפרת זכויות הם חלק קטן בלבד ממגוון המאפיינים של מכשירי סמסונג, הרי שאיסור קבוע על המכירה של מכשירים אלה יהיה בבחינת צעד גורף יתר על המידה. "המכשירים שבהם מדובר בתיק זה כוללים מגוון מאפיינים, והפטנטים של אפל מכסים רק חלק קטן מהם", קבעה השופטת קוה. "למרות שלאפל עניין ברור לשמור על הבלעדיות של מאפיינים מסוימים, הרי שמכאן לא נובע שיש לאסור לצמיתות על מכירה של מוצרים שלמים בשוק, רק משום שהם מכילים, בין שורה ארוכה של מאפיינים, גם מספר מצומצם של תפקודים מוגנים בפטנט".

עוד ציינה השופטת, כי חלק גדול מהמכשירים הנידונים בתיק כלל אינם נמכרים עוד בארצות הברית, וכי בשאר המכשירים, המאפיינים שיש בהם משום הפרת זכויות של אפל מהווים חלק קטן בלבד מכלל המאפיינים של המכשירים. "לא יהא זה מידתי לשלול מהצרכנים את הזכות לרכוש את מכשירי סמסונג רק בגלל שבמספר מצומצם של תפקודים יש משום הפרת זכויות של אפל בקניין רוחני", סיכמה השופטת את פסק הדין.

אולם, הניצחון של סמסונג בסיבוב זה לא היה שלם, משום שבמקביל דחתה השופטת קוה את בקשתה של סמסונג למשפט חוזר בשל התנהלות לא ראויה של יושב ראש חבר המושבעים, שלא דיווח על סכסוך משפטי שלו עם חברת סיגייט (Seagate) הנמצאת בבעלות חלקית של סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים