הנבחרים שלנו

גם השנה, במלאת עשור לתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards, נערך טקס הכרזת הזוכים בה תחת צילם של המיתון וההאטה במשק ● אלא שאלה לא הפריעו לארגוני ה-IT להמשיך לחדש, ליזום ולייצר קרקע פוריה לחדשנות

לפני עשר שנים בדיוק נערכה לראשונה תחרות מצטייני המיחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים. התקופה, שלהי 2002, היוותה את עיצומם של מיתון והאטה במשק הישראלי ואת השלכותיה המאוחרות של האינתיפאדה השנייה – שחיסלה את התערוכות הענקיות שהענף הורגל בהן במשך שנים.

מצב הרוח של עולם העסקים כולו היה ירוד במיוחד. כקבוצת מדיה הפועלת בענף מאז 1981, חשבנו כיצד ניתן לעודד את הארגונים להמשיך ולהשקיע ב-IT – ובמיוחד להצטיין. כך עלה הרעיון להכריז על תחרות למצוינות IT בשוק הארגוני בישראל. הרעיון היה לבקש ממנמ"רים ומצוותי ה-IT שלהם להגיש לתחרות סיפורי הצלחה לפרויקטים שנעשו בארגונים שלהם, כאשר המדד העיקרי הוא תרומה ישירה לליבת העסקים של הארגון. רוצה לומר: כיצד ה-IT קשור ישירות להצלחה של הארגון שהמנמ"ר עובד בו.

כבר מהתחרות הראשונה הופתענו מכמות הפרויקטים שהוגשו ונדהמנו לראות עד כמה אנחנו לא מודעים לעשייה המקורית והחדשנית בארגוני ה-IT. מאז הלכה התחרות וגדלה. סיכום העשור מעלה, כי מאז ועד היום ראינו, טיפלנו והענקנו ציונים ליותר מ-1,200 פרויקטים.

התחרות העשירית, זו שנערכה השנה, הייתה הגדולה מכולן, עם 180 פרויקטים שהוגשו – כמעט פי שניים מהשנה שעברה. התחרות בין הפרויקטים הייתה צמודה מאוד, השונות ביניהם הייתה גדולה – ולעיתים בתוך אותה קטגוריה, התחרו פרויקטים מכמה תחומים. צוות השופטים הורכב מאנשי מקצוע ותיקים, מנמ"רים לשעבר, עיתונאים ומומחים, וגם הם העידו כי מלאכת השיפוט השנה הייתה קשה במיוחד.

הפרויקטים שהגישו מועמדותם שיקפו את המגמות החמות בענף, החל מגיבוי ואבטחת מידע, עבור ב-ERP וכלה ב-Big Data. בלטו במיוחד שני ארגוני הבריאות – שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות. אלה הוכיחו שהתחזית לפיה בתוך כמה שנים, מגזר הבריאות יהיה המגזר המשקיע הכי הרבה ב-IT – צפויה להתממש בקרוב. זאת, לאחר שנים רבות של העדר השקעה.

ההשקעות נועדו בעיקר לטפל בבריאים, או באלה שצריכים לצערם לשהות בבתי חולים. כך, באחד הפרויקטים שזכו, הוצג פרויקט שנערך בשירותי בריאות כללית, במסגרתו הותקנו 4,000 מסכי מגע בבתי חולים של הכללית, שמאפשרים לחולה ליהנות משירותי מידע, בידור, טלוויזיה ועוד. הפרויקט של הקריה הרפואית רמב"ם לניהול בית החולים בשעת חירום, ריגש במיוחד ואף זכה לניקוד הגבוה ביותר בקרב השופטים.

במגזר הביטחון והצבא הוגשו 20 פרויקטים הוגשו לתחרות. הפרויקטים במגזר זה הם תוצאה של הצטיינות, תרומה ישירה ליכולת המבצעית של צה"ל, שהוכיחה את עצמה יותר מכל במבצע עמוד ענן – באמצעות מערכת כיפת ברזל. והייתה בטקס שנערך הבוקר גם מצוינות טכנולוגית בעולם החינוך. כך, שישה מורים ותלמידים קיבלו תעודות הוקרה בתחום התיקשוב במערכת החינוך.

ההצטיינות היא תוצאה של שיתוף פעולה ושילוב בין אנשי מערכות המידע לבין ספקיות הטכנולוגיות. מנהלי ונציגי חברות אלו בירכו את המצטיינים לקראת השנה הבאה.

אין זה סוד שהשנה הבאה לא תהיה קלה והיו כאלו שכבר דילגו ל-2014 וקיוו שזו כבר תהיה טובה יותר. את מימד האופטימיות סיפקה שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר (Gartner) ישראל, שאמרה כי ה-IT צפוי לצמוח בשנה הבאה ב-4%, למרות המיתון.

ובלי פוליטיקה אי אפשר. בחודש הבא נלך לבחירות לכנסת הבאה, שבה יבוא ענף ה-ICT הישראלי לידי ביטוי ודאי. נפלתי בנט, יו"ר הבית היהודי, הקים ב-1999 עם שותפיו את סיאוטה (Cyota), שנמכרה ב-2005 תמורת 145 מיליון דולרים ל-RSA, שנמכרה בהמשך ל-EMC. מאז שבנט "עשה אקזיט", הוא מקדיש את זמנו לפעילות ציבורית. מהצד השני של המתרס הפוליטי עומד אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP, ששובץ למקום העשירי ברשימת מפלגת העבודה. מרגלית רץ לפריימריז ולבחירות הארציות על האג'נדה של ההיי-טק. מרגלית מבקש ליישם את מה שהוא פועל למימושו כבר כמה שנים: הקמת מרכזי היי-טק בכל רחבי הארץ, ולא רק במרכז הארץ.

השורה התחתונה: עשור שנים לתחרות IT Awards מוכיחות שחדשנות ומצוינות הן עניין מתמשך, שעומד לבחירה כל שנה מחדש. נבחרי השנה מחזיקים בדגל המצוינות – לפחות עד לשנה הבאה ולתחרות הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים