תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם רובי כהן, מוביל פעילות הפריסייל בתחום התקשורת ב-HP ישראל

19/12/2012 13:11

שלום רובי. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי רובי כהן ואני מוביל את פעילות הפריסייל בתחום התקשורת (HP Networking) בחברת HP ישראל. אני עוסק בתחום התקשורת משנת 1993. מאז ניהלתי קבוצת טכנאי תקשורת ואבטחת מידע, ניהלתי פרוייקטים בתחום, תיפקדתי כיועץ לאירגונים שונים בארץ ובעולם. בשנת 2007 הצטרפתי לחברת 3Com בתפקיד של Solution Architect בכיר. עברתי ל- HP בעקבות רכישתה 3Com.

מהם האתגרים של הלקוחות איתם אתה נפגש כיום?
היום, ברוב הארגונים, ציוד התקשורת מנוהל בצורה פרטנית, הווה אומר שאנו מנהלים את ציוד התקשורת כרכיב רשת בודד (אם זה מתג או נתב), לעיתים באמצעות מערכת מרכזית, אך איננו מנהלים את תהליך זרימת המידע. עולם המיחשוב, ובעיקר באזור ה-Data Center עובר שנוי ומאמץ את המודלים הוירטואלים, כאשר האתגר המרכזי שעומד מול רשת התקשורת, הוא להיות מודע היכן כל שרת וכל שירות נמצא ברגע נתון.

מה זה Software Defined Network, ומה בעצם הוא מספק?
SDN הינה ארכיטקטורת רשת חדשה, אשר במרכזה עומד הרעיון שהלקוח של הרשת הוא למעשה האפליקציה. לא משנה היכן האפליקציה נמצאת, גם לא משנה היכן הלקוחות שלה נמצאים – האפליקציה צריכה משאבי רשת. את המשאבים מקצים באמצעות פרופילים מוגדרים מראש וכאשר האפליקציה צריכה משאב רשת (קישור קצה לקצה, QoS או Security) היא מבקשת אותו מהרשת ובאמצעות בקרים מתוחכמים הרשת מתוכנתת לתת לאפליקציה את המענה הדרוש. לא עוד ניהול רכיבי תקשורת באופן בדיד או  בנפרד, אלא רשת הוליסטית אשר משנה את ההגדרות בצורה דינאמית, עבור כל אפליקציה ואפליקציה.

איפה הערך ללקוח?
הערך הראשון ללקוח הוא בהפשטת הניהול – דבר שמוכיח, כבר ביום הראשון – חסכון בעלויות התחזוקה. הערך השני – שהוא חשוב לא פחות – הוא ברמת השירות שכל אפליקציה יכולה לקבל. דבר זה חשוב במיוחד בעולם הוירטואלי, בו לא משנה היכן האפליקציה רצה.

למה HP? ולמה עכשיו?
HP  היא החלוצה לאימוץ ארכיטקטורה זו. למעשה, כבר היום, אפשר למצוא בפרוטפוליו של HP Networking מתגים התומכים ב-OpenFlow – המשמש כפרוטוקול התקשורת בין שכבת הניהול (הבקרים) לבין השכבה הפיסית (המתגים, נתבים וכד). עוד ניתן למצוא בקרים ושיתופי פעולה עם יצרני אפליקציות וישומים שונים על מנת לאפשר לרשת מבוססת SDN לקרום עור וגידים. על כל זה ועוד נדבר בכנס שלנו.

תודה רובי. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים