תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מבעלות לשיתוף – הפילוסופיה שמאחורי תערוכת Cebit 2013

19/12/2012 13:28

מילת המפתח ב-CeBit 2013, היא "כלכלת שיתוף" ("Shareconomy"). אם בתערוכה של 2011 היתה זו "טכנולוגית הענן" ובזו של 2012 "אמון ניהולי". עכשיו, כשיישומים מבוססי ענן זכו לאמון המשתמשים, תערוכת 2013 CeBit – האירוע החשוב ביותר בעולם הדיגיטלי,  תתמקד במגמה, המדגישה את השיתוף בידע, במשאבים ובניסיון ליצירת מתכונת מוצלחת יותר של שיתוף פעולה.

לא אנחנו בחרנו את המוקד. זוהי תוצאה של תהליך למידה ומחקר שנעשה בקרב אלפי מנהלי בכירים בחברות היי-טק מובילות, מוסדות מחקר ואלפי הצבעות בדף הפייסבוק שלנו. הכל הוביל לבחירה ב ""Shareconomy כמגמה המייצגת את עולם העסקים והחברה.

מבעלות לשיתוף
"Shareconomy" הוא הביטוי המובהק למהפך המתחולל היום בעולם הדיגיטלי. ראשית, בשל הכלים שהרשתות החברתיות מעמידות לרשותנו. שנית, משום שהאינטרנט הפך למקום הטבעי ביותר לעבודת צוות בתוך ומחוץ לארגון. בעלי חברות, יועצים, ספקים ולקוחות משתלבים יחד אלו באלו בתהליכים המתרחשים ברשת. במצב זה חייבים המנהלים והעובדים באירגונים עיסקיים וציבוריים לחשוב מחדש, ולהיערך לשיתוף בידע המעשי, באנשי הקשר שלהם ומשאבים העומדים לרשותם. כלים מודרניים המאפשרים שיתוף מהיר וכוללני, הם מציאות קיימת בחברות המצליחות.

Cebit 2013"Blogs", "Wikis", "Collaboration", "Polls" ושאר פתרונות התוכנה, ישנו ללא הכר את סביבת העבודה שלנו, את תהליכי קבלת ההחלטות באירגונים, כמו גם את תפקידי המנהלים וציפיות העובדים מהמעסיקים שלהם. אם לאמר את זה בפשטות, מגדיר זאת נשיא תערוכת CeBit, פרנק פורשמן (Frank Pörschmann), זה בעצם "Facebooking of the global economy".

מי שרוצה להצליח חייב ללמוד לתפקד ברשת. המשמעות המעשית של שינויים אלו בשטח באה לידי ביטוי, בשיתופי הפעולה הנרקמים בין מגזרים שונים בתעשיה לצורך יצירה ויישום של רעיונות חדשים. חברות תוכנה וספקי תקשורת, משתלבים ומתפתחים יחד עם חברות אנרגיה ומוסדות בריאות למארג אחיד ובלתי ניתן להפרדה.

המגמה הקיימת בחיי היום-יום של כולנו ברורה – שימוש במקום בעלות, השכרה במקום קניה. חולקים בנסיעות כמו במוסיקה ובסרטים. משלמים רק על מה שצורכים מהעולם המשותף.הוא הדין גם לפתרונות תוכנה. המגמה – מחבילות תוכנה לתוכנה משותפת ומשתפת כמו SaaS (ר"ת Software as a Service) ו-PaaS (ר"ת Platform as a Service) ו-IaaS (ר"ת Infrastructure as a Service). ההתפתחויות האלו מציבות בפני הממשל בכל המדינות המפותחות  אתגרים חדשים ונושאים לדיון ציבורי כגון – זכויות שימוש או תפקידי המדינה כרגולטור, ואלו, מן הסתם בולמים ומעכבים את גידולה של הכלכלה הגלובלית.

אתה מוזמן לבקר ב-2013 CeBIT – הנובר 5-9 במרץ, 2013 ולחוות את המגמות בעולם המידע והתקשורת בעצמך.

לפרטים נוספים

אירועים קרובים