גוגל מכרה את פעילות ממירי הטלוויזיה של מוטורולה תמורת 2.35 מיליארד דולרים

הפעילות נמכרה ל-Arris Group, יצרנית של ציוד כבלים ממדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית ● העסקה אמורה להיסגר ברבעון השני של 2013 וגוגל תחזיק בעקבותיה בנתח של כ-15.7% מ-Arris

גוגל (Google) הגיעה להסכם על מכירת Motorola Home, יצרנית של ממירי טלוויזיה, לחברת Arris Group תמורת סכום של 2.35 מיליארד דולרים, שישולם במזומן ובמניות – כך מסרו אתמול (ד') שתי החברות.

העסקה אמורה להיסגר ברבעון השני של 2013 וכפופה לאישור הרשויות. בעקבות העסקה תחזיק גוגל בנתח של כ-15.7% מ-Arris, שהינה יצרנית של ציוד כבלים ממדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית.

בהודעתן ציינו החברות, כי העסקה תסייע ל-Arris להרחיב את מערך הפטנטים שלה ולהציע רישיונות ל-"מגוון רחב" של פטנטים בתחום.

בשבוע שעבר פורסם, כי גם חברת Pace, יצרנית של מקודדים לטלוויזיה, הגישה לגוגל הצעה לרכישת Motorola Home. הפעילות של Motorola Home עברה לבעלות גוגל עם השלמת העסקה לרכישת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) בחודש מאי האחרון. מאז פעלו בגוגל לייעל את פעילות ייצור הטלפונים הסלולריים, אשר מניבה הפסדים, אך בפעילות של ממירי הטלוויזיה מגלים בחברה פחות עניין.

מכירת הפעילות של Motorola Home, ובכלל זה מפעלי הייצור, עשויה להפיג במידת מסוימת את חששות המשקיעים מההשלכות של עסקת הענק לרכישת מוטורולה מוביליטי, ציין קרי רייס, אנליסט מפירמת Needham & Co. לדבריו, "בגוגל הצליחו להיפטר בפועל ממרבית פעילות הייצור של מוטורולה" – פעילות שהמשקיעים חששו, כי תפגע בשורת הרווח של גוגל. "במקביל, הם שומרים לעצמם את הרכיבים החשובים ביותר עבורם – התכנון והפטנטים של מכשירי הטלפון", הוסיף.

בגוגל ציינו, כי הפעילות של Motorola Home היא רווחית וכי בארבעת הרבעונים האחרונים, עד 30 בספטמבר, היא הניבה הכנסות של 3.4 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים