אריה דרעי, HP ישראל: "הדרך למצוינות ב-IT עוברת בחדשנות, מתודולוגיה ואתיקה עסקית"

"מדובר בדרך ארוכה ולא פשוטה", אמר דרעי, מנהל מיקור-חוץ בחטיבת ES של החברה ● לדבריו, מאחר שהיה פעם לקוח - מנהל תשתיות ה-IT של סלקום - "אני יודע מה מרגיש הצד השני ולמה הוא מצפה"

אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט. צילום: קובי קנטור

"הדרך למצוינות ב-IT ארוכה ולא פשוטה. היא כוללת יצירה של חדשנות, מימוש עקבי של מתודולוגיה ואתיקה עסקית"", כך אמר אריה דרעי, מנהל מיקור-חוץ בחטיבת ES של HP ישראל.

דרעי היה בין נציגי הספקיות שפרסו חסותן על טקס הכתרת מצטייני המיחשוב IT Awards 2012, שהתקיים לפני ימים אחדים זו השנה העשירית, בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס נערך במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי דרעי, מאחר שהיה פעם לקוח – מנהל תשתיות ה-IT של סלקום – הוא מצליח לשרת בתפקידו טוב יותר את הלקוחות. "אני יודע מה מרגיש הצד השני ולמה הוא מצפה", אמר.

אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל ישראל. צילום: קובי קנטור"אנחנו לוקחים אחריות על אתר ה-IT של לקוח רק אחרי שלמדנו מהם היעדים העסקיים שלו, מאחר שאנחנו רואים את עצמנו כשותפים עסקיים של הלקוח ורוצים שהוא יצליח ויעמוד ביעדים העסקיים שלו", ציין. "יש לנו מתודולוגיה כלל עולמית לתחום מיקור-החוץ שכוללת סקרי שביעות רצון, קביעת מדדים ויעדי מצוינות לידע. אנחנו באים עם חדשנות ואתיקה עסקית. לצד מתן פתרונות טכנולוגיים, אנחנו מספקים גם פתרונות של 'גולגולות', וככה עוטפים את הלקוח במגוון שירותים".

"הצביעו ברגליים" לשבוע אורקל
אילן שפיגלמן
, סמנכ"ל השיווק של אורקל (Oracle) ישראל, ציין שהחברה חששה שלא יבואו אנשים לשבוע אורקל השנתי, שהחל יומיים לאחר פתיחת מבצע עמוד ענן. "לשמחתנו, הגיעו כ-2,000 איש – ירידה של 6% בלבד לעומת הצפוי. לא האמנו, אנשים הצביעו ברגליים", אמר.

שפיגלמן ציין, כי "אנחנו נמצאים במשבר כלכלי – מצב שעל אף היותו לא טוב, הוא טומן בחובו הזדמנות. ה-IT יכול להיות התרופה והכלי לייעול של חברות וארגונים ולנו, באורקל, יש את הכלים לכך".

אלי משה, סמנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור"המיחשוב עשוי להיות הכלי עימו ארגונים יכולים להתייעל משמעותית ושם טמונה ההזדמנות של ה-IT", הוסיף. "לאורקל יש כלים שמאפשרים התנהלות יעילה ותכליתית יותר. תפיסת השירות העצמי שלנו מאפשרת חיסכון ניכר, כי המשתמש בארגון עושה דברים לבדו. התווכה שלנו מחברת בין תוכנות, למשל אלה של מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM), סאפ (SAP) ושלנו. ה-OSB, פלטפורמת ה-Enterprise ESB (ר"ת Service Bus) שלנו משמשת כתווכה מרכזית המקשרת בין שירותים בארכיטקטורת SOA. היא מאפשרת גמישות, שליטה ובקרה על השירותים השונים ומאפשרת, בדרך היעילה ביותר ולאורך זמן גם הזולה ביותר, לבצע אינטגרציה מורכבת ושימוש חוזר בשירותים".

"ישראל – מדינה מיוחדת בנט-אפ"
אלי משה
, סמנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל, ציטט מהרמב"ם שכתב, כי "המנהיגות מלמדת אותנו שיש לתת ערך חשוב לדרך. יש להעדיף את מבחן התהליך על התוצאה. ההימצאות בתנועה חשובה מהתוצאה. התנועה מחייבת מאמץ לקראת משהו ולא השגת מטרה. קביעת מצוינות רק לפי רק התוצאה עלולה לגרום להתמוטטות האדם".

לדברי משה, "הלקוחות מבינים שהם יכולים לעשות יותר עם הטכנולוגיה שלנו. ישראל היא מדינה מיוחדת בנט-אפ, זו מדינה מאוד גדולה בהיבט תפוצת מערכות האחסון שלנו: אנחנו מדורגים במקום ה-13 בעולם והשישי באירופה. אין לכך אח ורע ביחס לגודלה של ישראל, כמו גם ביחס לספקיות IT אחרות". עוד אמר משה, כי "נתח השוק של נט-אפ ישראל הוא פי שניים מנתח השוק העולמי ועומד על 33%. אנחנו מודעים לכך שיש לנו מתחרים, וזה נוטע בנו מוטיבציה".

הוא סיכם באמרו, כי "נט-אפ מסייעת למנמ"רים לצלוח את המגמות החדשות בעולם המיחשוב – ענן, וירטואליזציה ו-Big Data. העולם הופך למקום לא פשוט. מטבע הדברים, על המנמ"ר מוטל מכבש לחצים במסגרתו הוא נדרש לעשות יותר בפחות. למקום הזה אנחנו נכנסים, עם תשתית הנתונים האג'ילית שלנו. תשובתנו ללקוחות בארץ ברורה: למצוינות צריך שניים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים