שלי יחימוביץ': "ההיי-טק הוזנח מאוד; חייבים להגדיל את תקציב המדען הראשי"

"נעשית הפרדה בין מי שתורם ערך לחברה לבין מי שיונק ממנה כספים לא לו - וגם ההיי-טק קורבן של זה", אמרה יושבת ראש מפלגת העבודה בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריה, "הבנקים מחקו לנוחי דנקנר חובות של 600 מיליון שקלים; אם 600 יזמי היי-טק היו מקבלים כל אחד אשראי של מיליון שקלים הם היו מצליחים להתפתח, הבנקים היו משקיעים את כספם במקומות משגשגים והיו נוצרים אלפי מקומות עבודה באותם 600 עסקים"

"במסגרת שורה של איוולות כלכליות, גם ההיי-טק הישראלי הוזנח מאוד בעשור האחרון. תקציב המדען הראשי במשרד התמ"ת קוצץ ללא הרף – וחייבים להגדיל אותו", כך אמרה היום (א') ח"כ שלי יחימוביץ', יושבת ראש מפלגת העבודה, בראיון לאנשים ומחשבים. לדברי ח"כ יחימוביץ', "יש אצלנו הפרדה גדולה, ושגויה, בין תעשיית אמת – יזמית, יצרנית, נועזת, שמספקת מקומות עבודה – בהיי-טק ובלואו-טק. המדינה אחראית על כלל התעשיות. נעשית הפרדה בין מי שתורם ערך לחברה לבין מי שיונק ממנה כספים לא לו. מי שיונק כספים מעסקות ממונפות בלבד על חשבון הפנסיה שלנו – אינו מייצר מקומות עבודה, אינו יוזם, אינו מפתח. תעשיית ההיי-טק היא עוד קורבן לאותה אפליה, בהיותה תעשייה יצרנית".

היא תקפה את הקיצוץ המתמשך בתקציב המדען הראשי ואמרה, כי "יש בו משום איוולת וקוצר רואי. מדי שנה נלחמתי בוועדת הכספים של הכנסת על הקטנת ומניעת הקיצוצים הללו". לדבריה, "כל מי שעיניו בראשו מבין את העובדה שפעילות המענקים של המדען הראשי מייצרת שלושה שקלים על כל שקל המושקע בה, מחוללת צמיחה, יוצרת מקומות עבודה ומחוללת אקו-סיסטם שלם סביב ענף ההיי-טק. השקעה בהיי-טק מונעת בריחת מוחות והופכת את המדינה לטובה יותר".

"למפלגת העבודה יש אתוס של בנייה, צמיחה, טיפול, מצוינות והשקעה בהון האנושי", לדברי ח"כ יחימוביץ'. "בכוונתנו לעודד עסקים קטנים ובינוניים. הם חוט השדרה של המשק. הם ספקי העבודה הגדולים ביותר, הם תורמים לביזור הריכוזיות ולמאבק בה. העסקים הקטנים, וביניהם יוזמות היי-טק וחברות סטארט-אפ, הם הפחות מושקעים במשק, ועלינו לסייע להם להגשים את חזונם. יזמתי בכנסת אינספור יוזמות וחקיקות לטובת עסקים קטנים ובינוניים".

ח"כ יחימוביץ' ציינה, כי "שנתם של בעלי אותם עסקים קטנים נודדת בלילה, כי אין להם ביטוח פנסיוני והכול מוטל על כתפיהם. שכבה זו צריכה להיות מתוגמלת בהרבה מאוד דרכים, בעיקר במתן אשראי שיסייע להם לצמוח. כיום, אין ביכולתם לעשות זאת, מאחר שהם במחנק אשראי תמידי ולא יכולים לגייס משוק ההון".

לדבריה, "נוצר מצב אבסורדי בו הבנקים מסכנים סכומי עתק של אשראי לטובת אנשים כמו נוחי דנקנר. הבנקים מחקו לו חובות של 600 מיליון שקלים. תחשבו מה היה קורה אם 600 יזמים, ביניהם גם יזמי היי-טק, היו מקבלים כל אחד אשראי של מיליון שקלים. היזמים היו מצליחים להתפתח, הבנקים היו משקיעים את כספים במקומות משגשגים והיו נוצרים מאות ואלפי מקומות עבודה באותם 600 עסקים. בנוסף, זה היה תורם למאבק בריכוזיות וליצירת צמיחה אמיתית".

לשאלת אנשים ומחשבים מה בכוונתה לעשות לטובת ה-"גולגולות" בענף ההיי-טק, שמשתכרות 2,000-1,000 שקלים מעל שכר המינימום, אמרה ח"כ יחימוביץ', כי "אני מגויסת לעניין, על אף שיש מנכ"לים ובעלי חברות שהם אנטגוניסטים לחוקי העבודה ולתיקון 24 לחוק ההגנה על השכר. אנשי שכבות הביניים של ההיי-טק מגיעים למפלגה, מתנדבים בה, חשים זיקה עזה כלפיה".

היא סיכמה באמרה, כי "יש לשאוף לענף היי-טק משגשג, מערבי, תורם, יצרני, כזה שיודע לשלם שכר הגון לעובדיו, לטפח אותם, לשמור עליהם ולטייב אותם ואת כישוריהם. איכות חברת היי-טק היא איכות האנשים העובדים בה. המדינה צריכה להשקיע בהון האנושי, ביזמות, בהיי-טק. לא ניתן לקצץ את תקציבי המדען כאילו היו סרח עודף".

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד י.

    קורסים מקצועיים להנדסאים ומהנדסים

  2. כרמל

    כל הכבוד לשלי יחימוביץ'. מבינה שיש לעודד את מי שיכול לתרום לכלכלה ולהביא לצמיחה.

  3. אילן

    קומוניסטית שהצביעה לחד"ש, תוביל אותנו להיי טק של קובה, והקפאון הסובייטי. אני לא יודע מה יותר גרוע אם היא שקרנית בנוסח הקומוניסטי הידוע, או בורה גמורה שתוביל לאבדון בגלל חוסר הבנתה הבסיסית. מכל מקום האוייב והסכנה הגדולה ביותר להיי טק בפרט ולישראל בכלל

  4. ofer

    כול מילה במקום אולם נודף מהם ריח של בחירות...יום אחרי והכול נשכח!

  5. דרור

    סוף כל סוף מישהו חושב על תוכניות רציניות לשימור וגידול ההייטק! שלי אני איתך

  6. אייל

    מסכים עם כל מילה. ביבי שכח את ההיי טק וענף המחשבים וזה כלל לא באג'נדה שלו.

אירועים קרובים