IDC: תחום מיחשוב הענן יניב בתוך שלוש שנים 7 מיליון משרות

חברת המחקר פרסמה דו"ח לפיו מספר המשרות הפנויות בתחום הענן ברחבי העולם עומד כיום על 1.7 מיליון, וכי הארגונים שמחפשים עובדים בתחום זה מתקשים לאייש את המשרות ● קושינג אנדרסון, סגן נשיא ב-IDC: "במקביל לצמיחה מתבררת המציאות הקשה - כוח האדם ברחבי העולם אינו ניחן במיומנויות הנחוצות להצלחה בתחום של מיחשוב הענן"

מיחשוב הענן ותחומים קרובים, דוגמת וירטואליזציה וניהול נתונים, יניבו בשלוש השנים הקרובות 7 מיליון משרות – כך על פי דו"ח מחקר חדש של IDC, שנערך במימונה של מיקרוסופט (Microsoft). עוד נכתב בדו"ח, כי מספר המשרות הפנויות בתחום הענן ברחבי העולם עומד כיום על 1.7 מיליון, וכי הארגונים שמחפשים עובדים בתחום זה מתקשים לאייש את המשרות.

"למרות הצמיחה המתונה בתחום המיחשוב בארצות הברית, מספרן של המשרות בתחום הענן רק הולך ועולה לקראת שנת 2013", ציין קושינג אנדרסון, סגן נשיא ב-IDC. "במקביל לצמיחה מתבררת המציאות הקשה – כוח האדם ברחבי העולם אינו ניחן במיומנויות הנחוצות להצלחה בתחום של מיחשוב הענן".

עובדים בתחום של מיחשוב הענן זקוקים, על פי המחקר, לתמהיל מיוחד של מיומנויות, שכוללות יכולות עסקיות ויכולות מיחשוב כאחד. זאת, משום שמשרות אלה משלבות בין ארכיטקטורה, תכנון, ייעוץ ושירותי הגירה, ואינן מבוססות על יכולות טכניות בלבד. "בניגוד למחסור שהסתמן בעובדי מיחשוב בעבר, התגברות על פער המיומנויות הנוכחי היא משימה מאתגרת במיוחד, שכן מיחשוב הענן מחייב שילוב מיוחד של מיומנויות שלא נדרשו בעבר", מסביר אנדרסון. "בתחום זה אי אפשר להצביע על רשימה מסוימת של מיומנויות שמתאימה לכל המקרים. לכן חייבים לערוך הכשרות ולספק הסמכות עבור מועמדים פוטנציאליים למשרות בתחום הענן".

עוד עולה מהדו"ח, כי קרוב לשני שלישים מהחברות העסקיות ברחבי העולם מתכוונים ליישם טכנולוגיות ענן, או משתמשים בהן כבר, במסגרת הפעילות השוטפת. ארצות הברית אחראית לכ-62% מההוצאות על תשתיות ענן ציבוריות. שלוש הסיבות העיקריות לקשיי האיוש של משרות בתחום של מיחשוב הענן הן היעדר הכשרה, היעדר הסמכה והיעדר ניסיון.

כדי להתמודד עם הבעיה הודיעה מיקרוסופט לא מכבר, כי היא ערכה שינויים בהסמכות רבות והתאימה אותן לטכנולוגיות הענן ולשיטות העבודה המקובלות בתחום, ובכלל זה הסמכה למומחי חלונות 8 (Windows 8).

אירועים קרובים