איטליה: שלושה מנהלים בגוגל זוכו מפגיעה בפרטיות של ילד הלוקה באוטיזם

סרטון שצולם בטלפון סלולרי ובו נראים ארבעה תלמידים מתעללים בילד הלוקה בתסמונת דאון, הוביל לתביעה כנגד גוגל בגין רשלנות לאחר שנותר באתר, על פי התובעים, במשך חודשיים - חרף תגובות שבהן גולשים ביקשו להסיר את הסרטון ● עתה, הפך בית המשפט את פסק הדין הקודם מ-2010, שהרשיע את המנהלים

בית משפט לערעורים באיטליה זיכה ביום ו' האחרון שלושה מנהלים בגוגל (Google), שהורשעו בשנת 2010 בפגיעה בפרטיות של ילד איטלקי הלוקה באוטיזם, בעקבות פרסום של סרטון המראה כיצד מתעללים בו. כך, הפך בית המשפט לערעורים את פסק הדין של הערכאה הנמוכה יותר של בית המשפט, אשר הרשיע המנהלים ודן אותם לעונשי מאסר. הנימוקים יפורסמו בתוך 60 ימים. "אנו שמחים מאוד שפסק הדין הקודם לא אושרר, ושבית המשפט לערעורים הכיר בחפותם של עמיתינו", מסרה ג'ורג'יה אלבטינו, מנהלת המדיניות של גוגל, לאחר ההקראה של פסק הדין. "ליבנו עם הילד ובני משפחתו שעברו חוויה קשה".

ארבעה תלמידים מבית ספר בטורינו העלו בשנת 2006 לאתר Google Video סרטון שצולם בטלפון סלולרי ובו הם נראים מתעללים בילד. התביעה האשימה את גוגל ברשלנות, בטענה שהסרטון נותר באתר במשך חודשיים למרות שמספר משתמשים פרסמו תגובות שבהן הם מבקשים להסיר את הסרטון. את התלונה הגישו אבי הילד ועמותת Vivi Down, הפועלת למען אנשים הלוקים בתסמונת דאון. העמותה האיטלקית הגישה תלונה משום ששמה הוזכר על ידי הילדים בסרטון, זאת למרות שהנער לוקה באוטיזם ולא בתסמונת דאון.

בפברואר 2010 גזר בית המשפט באיטליה עונשי מאסר של חצי שנה על שלושה מנהלים בענקית החיפוש: דייוויד דרומונד, סגן נשיא ומנהל משפטי ראשי של גוגל; ג'ורג' דה לוס רייס, לשעבר חבר במועצת המנהלים של גוגל באיטליה; ופיטר פליישר – מנהל פרטיות עולמי של גוגל. מאחר שביצוע גזר הדין הושהה, לא התייצבו השלושה לריצוי עונשם. יצוין, כי אף אחד מהמנהלים שנידונו למאסר אינו תושב איטליה, וכי מגוגל נמסר שאף אחד מהמנהלים אינו קשור להעלאת הסרטונים.

על פי גוגל, הסרטון הורד לאחר שהחברה קיבלה על כך הודעה, וכי היא פעלה בשיתוף עם הרשויות באיטליה כדי לאתר את הילדים המתעללים ולהביא אותם לדין. עוד ציינה החברה, כי כפלטפורמה המספקת שירותי אירוח בלבד, היא אינה אחראית לתכנים המועלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים