השר מיכאל איתן: "כל הפרויקטים שהנעתי הוטמעו ביחידות הממשלה השונות וימשיכו לפעול גם אחריי"

ערב פרישתו מהממשלה ומהחיים הפוליטיים, התארח השר מיכאל (מיקי איתן) במערכת אנשים ומחשבים, והתנחם בכך כי למרות שסביר להניח שלא ימונה לו מחליף - העבודה שביצע כשר לשיפור השירות לאזרח לא תרד לטמיון ● במהלך ביקורו העניקה לו המערכת מגן הוקרה והערכה על פעילותו רבת השנים לקידום נושאי התיקשוב והמיחשוב בממשלה ובכנסת והודתה לו על תרומתו

"מרגע תחילת כהונתי כשר הממונה על שיפור השירות לאזרח, הקפדתי על כך שכל הפרויקטים שהצלחתי להתניע יוטמעו ויפעלו באחת מהיחידות הממשלתיות הקיימות, כדי שהם לא יהיו תלויים בי או במשרדי, וימשיכו לפעול גם בממשלות הבאות", כך אמר השר מיכאל (מיקי) איתן, ערב פרישתו מהממשלה ומהכנסת. השר אמר את הדברים בביקור שערך במשרדי קבוצת אנשים ומחשבים שבגבעתיים, במהלכו קיבל מגן הוקרה והערכה על פעילותו רבת השנים למען קידום התיקשוב והמיחשוב בכנסת ובממשלה.

במפגש השתתפו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, דליה פלד – מנכ"לית אנשים ומחשבים, יהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה, אור יעקב – עורך DailyMaily ופורטל החדשות pc.co.il, רועי שושן – סגן עורך DailyMaily ופורטל החדשות, רפאל פוגל – מנהל תכני ועידות אנשים ומחשבים ומוביל תחום הסטארט-אפים בקבוצה ודני זודקביץ' – חבר מערכת ועורך ניוזלטרים.

במהלך הביקור מנה השר איתן כמה מהלכים ופרויקטים שהצליח להניע במהלך כהונתו. בין היתר, ציין את הקמת היחידה לחופש המידע, יוזמה והובלת השינוי הארגוני במערך המיחשוב של הממשלה והקמת משרד ה-CIO הממשלתי, הנעת פרויקט Data.gov.il, קידום השימוש בקוד פתוח בכל משרדי הממשלה, טיפול במיזמים במסגרת ממשל זמין – כולל מיזם שיעקוב אחר הטמעת ממשל זמין במשרדי הממשלה ויפרסם אותם מדי שנה ועוד.

לדברי השר, הבעיה המרכזית במיזמים של ממשל פתוח ופרויקטים לשיפור השירות, היא חוסר שיתוף הפעולה מצד הדרגים המבצעים. "הצטערתי להיווכח עד כמה משרדי ממשלה לא מוכנים לחשוף מידע לציבור – ואף מסתירים ממנו מידע חשוב, שאין שום סיבה לא לגלותו", הסביר איתן. "לא מדובר באנשים רעים, אלא בחוסר המודעות לנושא. עובדה היא שנושאי השקיפות וממשל פתוח אינם עומדים על סדר היום הציבורי, ולכן בעלי תפקידים במשרדי הממשלה לא מבינים מדוע עליהם לשתף את המידע.

עם זאת, הביע איתן אופטימיות באשר לעתיד, שכן לדבריו מדובר בתהליך שכבר החל ורק ילך וישתפר עם הזמן.

השר מיכאל (מיקי) איתן מקבל מגן הוקרה והערכה על פעילותו רבת השנים לקידום התיקשוב והמיחשוב מפלי הנמר - נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים

השר מיכאל (מיקי) איתן מעיין בגיליון ה-30 המיוחד של קבוצת אנשים ומחשבים, שבו מתפרסם, בין היתר, גם ראיון עמו. מימין: פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן כספי

    מסכים לחלוטין עם יצחק שהגיב לפני. תודה לך מיכאל איתן על שהיית כוח מוביל וסולל דרך לעידן הדיגיטלי בממשלה ובמוסדותיה. חבל שלא תמשיך בדרכך בממשלה ושאין בנראה מחליף ראוי. הלוואי ותמשיך בדרכך הברוכה גם מחוץ לממשלה. תודה לך.

  2. יצחק

    השר מיכאל איתן הוא השר האיכותי ביותר,שכיהן בממשלות האחרונות. תמיד היה צר לי על כך, שהוא חבר במפלגה, שאני לו מצביעה בעבורה, כי בכל זאת, בשביל שר מצוין אחד לא מצביעים למפלגה שלא מסכימים עם דרכה. חבל שאין עוד שרים כמו מיכאל איתן, אילו היו כאלה הייתה מדינת ישראל נראית אחרת לחלוטין.

אירועים קרובים