גופי IT ממשלתיים יטמיעו מערכות אבטחה של טרנד מיקרו ומק'אפי בעשרות מיליוני ש'

במסגרת הפרויקט יוטמעו מוצרים ושירותים של מק'אפי לשרת יעודי ומוצרים ושירותים מבית טרנד מיקרו לתחנות עבודה ולשרת יעודי ● בין הגופים המשתתפים בו נמנים משרדי ממשלה, גופי סמך ממשלתיים, חברות ממשלתיות, ארגונים ציבוריים, רשויות מוניציפאליות ובתי חולים ממשלתיים ● ההטמעות באות בעקבות הוראת שעה של האוצר, ולאחר שבחודשים האחרונים בחנו אנשי ממשל זמין כיצד להיערך לשלב הבא של המתקפות נגד אתרים ומערכי IT במדינה

עשרות גופי IT במגזרים הממשלתי, הציבורי והמוניציפלי צפויים להטמיע ב-2013 מאות מערכות אבטחת מידע של טרנד מיקרו (Trend Micro) ומק'אפי (McAfee) בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים.

בין אותם גופים נמנים משרדי ממשלה, גופי סמך ממשלתיים, חברות ממשלתיות, ארגונים ציבוריים, רשויות מוניציפאליות ובתי חולים ממשלתיים.

ההטמעות באות בעקבות הוראת שעה שתצא בימים הקרובים מהחשב הכללי במשרד האוצר, ולאחר שבחודשים האחרונים בחנו אנשי אבטחת המידע של ממשל זמין כיצד להיערך לשלב הבא של המתקפות שמכוונות נגד אתרים ומערכי IT במדינה. הם בחנו לעומק כמה מוצרים של מספר חברות ובדקו היבטים שונים של כל אחד מהם, ובכלל זה ההיבט הטכנולוגי, העמידות, השרידות ומניעת מתקפות רבות ובו זמניות. בסיומן של הבדיקות הוחלט להאריך את תוצאות המכרז מ-2007 בשנה נוספת – מנובמבר 2012 עד דצמבר 2013.

מק'אפי, שנרכשה על ידי אינטל (Intel), מיוצגת על ידי נס ישראל. טרנד מיקרו יוצגה עד לא מכבר על ידי חילן, אולם לפני שנה הקימה ענקית האבטחה סניף בארץ ואת מוצריה מפיצה זברה טכנולוגיות, אף שבאופן פורמלי חילן היא שזכתה במכרז המקורי, ב-2007.

מערכות האבטחה חולקו לשני סלים: האחד הוא סל קטן של מוצרים ושירותים לשרת יעודי, שכולל מוצרים של מק'אפי, והסל השני הוא של מוצרים ושירותים לתחנות עבודה ולשרת יעודי – פתרונות חדשים, שנותנים מענה רחב מבית טרנד מיקרו לשינויים בסוג האיומים.

בסל האחד יש שני מוצרים של מק'אפי – אנטי וירוס לשרתים ואנטי וירוס לשרת וירטואלי – ואילו בשני יש מערכות אבטחה מקיפות יותר מבית טרנד מיקרו: אנטי וירוס לשרתים, מחשבים ותחנות עבודה, ואנטי וירוס למחשבים ותחנות עבודה בלבד.

לצד מערכות האנטי וירוס כולל הסל השני פלטפורמות הגנה נוספות של טרנד מיקרו, בהן Deep Security – מערכת שמספקת הגנה ייעודית על סביבות IT פיזיות, וירטואליות ובענן. ההגנה מסופקת ללא הצורך בהתקנת סוכן על השרתים הווירטואליים ומכילה מונעי נוזקות, פיירוול, רכיב DPI שמספק יכולות הטלאה וירטואליות להגנה מפני נוזקות, רכיב איסוף לוגים ורכיב המבצע Integrity Monitoring. בנוסף, המערכת מספקת מענה לתקן PCI.

כמו כן, הוראת השעה כוללת את המוצר של טרנד מיקרו להגנה על טלפונם חכמים, TMMS. המוצר מספק הגנה בעולם הנייד לטלפונים חכמים עם מגוון מערכות הפעלה. הוא מוטמע בטלפונים עצמם ומנוהל על ידי איש האבטחה בארגון. TMMS הוא מערכת ניהול והגנה מרכזית אינטגרטיבית שמאפשרת לארגון נראות ושליטה על מכשירים סלולריים מנקודת שליטה אחת.

מערכות נוספות של טרנד מיקרו שתוטמענה במסגרת הפרויקט הן חומת אש משולבת, IDF (ר"ת Intrusion Defense Firewall) ומערכת למניעת זליגת מידע אל מחוץ לארגון, DLP.

לא נמסרו תגובות טרנד מיקרו ישראל ונס לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים