גוגל תסרוק תוספים לדפדפן כרום; לא תאפשר עוד התקנה אוטומטית

החברה נקטה בשני אמצעים שנועדו כדי למנוע אפשרות של ביצוע מתקפות באמצעות תוספי דפדפן ● הראשון הוא שירות חדש שמבצע "ניתוח של כל תוסף שמעלים לחנות Web Store והסרה של תוספים שמתגלים כזדוניים" ● השני הוא מערכת חדשה שתציג הודעה שבה יתבקשו המשתמשים לאשר במפורש התקנה של תוספי כרום, ושתחליף את מנגנון ההתקנה האוטומטית

גוגל (Google) נקטה בשני אמצעים חדשים כדי למנוע אפשרות של ביצוע מתקפות באמצעות תוספי דפדפן. האמצעי הראשון הוא שירות חדש שמבצע "ניתוח של כל תוסף שמעלים לחנות Web Store והסרה של תוספים שמתגלים כזדוניים", על פי ההודעה שפורסמה בבלוג של גוגל.

במקביל, גרסה 25 הקרובה של דפדפן כרום (Chrome) לא תאפשר עוד התקנה של דפדפנים ללא אישור מפורש מצד המשתמשים. זאת בניגוד למצב הנוכחי, שבו יכולים מפתחים להתקין בגניבה כלים שונים במקביל להתקנה של יישום מועיל. "למרבה הצער, גורמים מצד שלישי עשו שימוש לרעה ביכולת זו כדי להתקין בחשאי תוספי כרום מבלי שהמשתמשים היו מודעים לכך", נכתב בהודעה.

המנגנון של ההתקנה האוטומטית יוחלף בכרום 25 במערכת חדשה שתציג הודעה שבה יתבקשו המשתמשים לאשר במפורש התקנה של תוספי כרום, על סמך פרטים שיוצגו באשר למאפייני כל תוסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים