דורון יצחקי, שירותי בריאות כללית: "קיימים שלושה סוגי חדשנות – בניהול, בשירותים ובתפעול"

"אנו, בשירותי בריאות כללית, אימצנו את הנוסחה לשילוב חדשנות תוך שמירה על יציבות תפעולית", אמר יצחקי - ה-CTO ומנהל התשתיות של הכללית, למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה - מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, שביקרו במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ● הוא פירט והוסיף, כי "כדי לבנות קרקע לחדשנות, הוכשרה קבוצת עובדים נבחרים לחשיבה יצירתית והמצאתית"

"קיימים שלושה סוגי חדשנות: בניהול, בשירותים/מוצרים ובתפעול", אמר דורון יצחקי, ה-CTO ומנהל התשתיות של שירותי בריאות כללית, למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. הוא ציטט את פיטר דרוקר, אבי הניהול המודרני, שהגדיר חדשנות כ-"יכולת ליצור מרעיונות יישומים מועילים המובילים לשינוי או שיפור".

יצחקי אמר את הדברים במהלך ביקור שערכו משתתפי הקורס במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. את המפגש, שכמותו עורכים משתתפי קורס המנמ"רים בכל מחזור – על מנת לפגוש מנמ"רים בכירים במקום עבודתם, אירחו יצחקי ומיכל שינדלר – מנהלת המיחשוב של המרכז הרפואי רבין. במהלך הביקור הוצגו בפני המשתתפים מערכות המידע שמשרתות את המחלקות השונות, דוגמת מערכת קמליון. המשתתפים ביקרו בבנין גור שאשא והתרשמו עמוקות מהמאיצים החדשנים במרכז דוידוף המשמשים לטיפול בחולי סרטן.

"כדי לבנות קרקע לחדשנות, הוכשרה קבוצת עובדים נבחרים לחשיבה יצירתית והמצאתית על ידי מכון SIT", הסביר יצחקי. "ההנהלה מעודדת את כלל העובדים להגיש הצעות ייעול על בסיס פורטל ארגוני. אנו, בשירותי בריאות כללית, אימצנו את הנוסחה לשילוב חדשנות תוך שמירה על יציבות תפעולית. תעיד על כך העובדה שבשנים האחרונות, כולל השנה, זכה אגף המיחשוב בתואר 'אלוף האלופים' בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, על פיתוח והטמעת מערכות מידע מתקדמות".

יצחקי הדהים את המשתתפים במספרים המתארים את גודל האתגר העומד בפני אגף המיחשוב בשרותי בריאות כללית: "קרוב ל-40 אלף עובדים, 22 מיליון ביקורים בשנה אצל רופאי המשפחה, 15 מיליון פניות בשנה ל-Call Center, כ-25 מיליון דגימות מעבדה בשנה, כ-400 שרתים וקרוב ל-200 מערכות מידע מרכזיות".

לדבריו, יש לאמץ טכנולוגיה חדשה "כאשר הפתרון מוכח כבעל ערך משמעותי לארגון במסגרת POC, כאשר הטכנולוגיה משתלבת עם האסטרטגיה הארגונית וכאשר הארגון בשל לקלוט וליישם אותה". באותה נשימה, הוסיף, כי יש להימנע מלאמץ טכנולוגיה חדשה כאשר "המערכת הקיימת קריטית לארגון ויש ספק לגבי חוסנו של הספק, כאשר הטכנולוגיה החדשה גורמת לאי יציבות במערכות התפעוליות, כאשר מחיר הכניסה לטכנולוגיה גבוה במונחי עלות כח אדם, התנגדות ארגונית ועלות רכישה ותחזוקה".

לדברי בנצי שפירא, הרכז האקדמי של הקורס, "קורס מערכות המידע של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, כולל הרצאות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה – מנמ"רים ותיקים החולקים מניסיונם ומנכ"לים של חברות מובילות, לצד ביקורים בארגונים שונים. כך, אנחנו שומרים על הקשר עם השטח ומעניקים לתלמידים שלנו אפשרות לבדוק כיצד התכנים הנלמדים בכיתה מיושמים במציאות".

המחזור הבא של הקרוס ייפתח במהלך ינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים