תבונה-מילניום הקימה מערכת לניהול ידע בבית החולים רמב"ם; ההיקף: 350 אלף שקלים

המערכת פותחה על תשתית SharePoint 2010 של מיקרוסופט ופועלת בממשק עם נמ"ר - מערכת מבוססת סאפ של משרד הבריאות לניהול קבלת החולים ● עודד מאיר, מנהל השיווק של רמב"ם: "המערכת החדשה הביאה לכך שניתן אצלנו שירות מקצועי ברמה גבוהה יותר, עם אחידות במידע המסופק על ידי כל נציגה. כמו כן, הביאה המערכת לקיצור משך הכשרת הנציגות החדשות - מחודשיים לשבועיים, ופחתו הטעויות בזימון"

תבונה-מילניום מקבוצת SQLink הקימה מערכת לניהול ידע עבור מרכז המידע וזימון התורים בקריה הרפואית רמב"ם שבחיפה. היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל לפני כחצי שנה והסתיים בימים אלה, נאמד בכ-350 אלף שקלים.

רמב"ם היה בין בתי החולים הראשונים בארץ שהקימו מרכז מידע למטופלים כבר בשנת 2001. בבית החולים הוחלט לרכז תחת פעילות המוקד גם את נושא זימון התורים בהדרגה עבור כל בית החולים. נכון להיום מרכז המידע מטפל בכ-16 אלף פניות טלפוניות בחודש, המבקשות לזמן תור לכ-90 מכונים, מרפאות ויחידות ולכ-400 יומנים. ההיקף הנרחב של הפניות והתחומים השונים, העלה את הצורך במערכת שתרכז את המידע הרב ותאפשר לנציגות להגיע לידע הנדרש במהירות ובאיכות גבוהה. הפרויקט התבצע תוך שיתוף פעולה בין אגף המיחשוב של בית החולים, בראשותה של שרה צפריר, לבין מחלקת השיווק.

מערכת ניהול הידע פותחה על תשתית SharePoint 2010 של מיקרוסופט (Microsoft) ופועלת בממשק עם נמ"ר – מערכת מבוססת סאפ (SAP) של משרד הבריאות לניהול קבלת החולים. המערכת מאפשרת ל-15 המזכירות הרפואיות במוקד לזמן תורים בשיטות חיפוש מתקדמות, וכך לייעל ולשפר את השירות ללקוחות.

תהליך זימון התורים כולל את בחינת כל הנתונים הנדרשים בטרם קביעת התור: אימות נתונים אישיים, השלמת פרופיל המטופל, ביקורים היסטוריים בבית החולים, זימונים עתידיים, עדכון יומני הרופאים וכן יידוע המטופל בצורך להביא בדיקות מעבדה והתחייבות כספית – כל מרפאה על פי צרכיה. זימון התורים נעשה תוך התייחסות לאירועים נוספים של המטופל ובחינת צרכיו הכוללים. השלב האחרון כולל עדכון נתונים אודות הלקוח, הנחיות "עשה ואל תעשה" למטופלים לקראת הבדיקה או הטיפול, ותסריטי שיחה שונים בהתאם לבדיקות ולהליכים שהמטופל מזמין. בסיום התהליך מועברים הנתונים למערכת נמ"ר.

"קיבלנו החלטה אסטרטגית לפיה מערכת ניהול הידע לא תחליף את מערכת נמ"ר, אלא תשלים אותה", אמר עודד מאיר, מנהל השיווק של רמב"ם. "המערכת החדשה הביאה לכך שניתן אצלנו שירות מקצועי ברמה גבוהה יותר, עם אחידות במידע המסופק על ידי כל נציגה. כמו כן, הביאה המערכת לקיצור משך הכשרת הנציגות החדשות – מחודשיים לשבועיים, ופחתו הטעויות בזימון".

ארז רוגובסקי, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בתבונה-מילניום: "האתגר המרכזי שעמד בפנינו היה להקים מערכת ניהול ידע חכמה, שתזהה את המכנה המשותף בין התהליכים במגוון מרפאות ובתחומי העיסוק השונים ברמב"ם, ותאפשר למוקדנים לעשות שימוש מושכל במידע המוצג בפניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים