האריש גרמה, יבמ: "אנחנו מאפשרים לאלפי מפתחים לפעול מבוזרים בעולם – כאילו הצוות במקום אחד"

"ניהול מחזור חיי יישומים במתכונת אג'ייל רגילה מתייחס לקבוצות קטנות שיושבות יחד, באתר אחד", אמר גרמה, סגן נשיא חטיבת רשיונל בענק הכחול ● לדבריו, "ריכוז צוות שכזה לא מאפיין ארגונים גדולים"

"אנחנו מאפשרים להפעיל צוות גדול ומבוזר שיוכל לעבוד כאילו הוא יושב במקום אחד. ניהול מחזור חיי יישומים במתכונת אג'ייל רגילה מתייחס לקבוצות קטנות שיושבות יחד, באתר אחד", כך אמר האריש גרמה, סגן נשיא חטיבת רשיונל ביבמ (IBM).

גרמה, שהגיע באחרונה לביקור בארץ, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "ריכוז צוות שכזה לא מאפיין ארגונים גדולים. לעומת זאת, מערכת הכלים שאנחנו בונים מאפשרת עבודה במתכונת אג'ילית בקנה מידה גדול יותר: אלפי מפתחים סביב העולם. כך גם אנחנו מפתחים את המוצרים שלנו, בתוך יבמ".

הוא הסביר, כי שתי הנקודות בהן מתמקד הענק הכחול הן ניהול מחזור חיי מוצרים וניהול מחזור חיי יישומים. "אנחנו מרחיבים את היצע כלי הפיתוח וניהול הפיתוח בסביבת ענן ומציעים מערכת חדשה, שמסייעת למפתחים בהתמודדות עם כמה מהחסמים המרכזיים לפיתוח מהיר וחסכוני ולאספקת תוכנה איכותית. בכלל זה, היא כוללת גישה לתגובות לקוחות משתמשים, עבודה משותפת עם לקוחות ושותפים עסקיים ומיכון של תהליכים מרכזיים", אמר.

הרשת החברתית מסייעת לתקשורת עם המפתחים
"בין השאר, אנחנו רותמים את טכנולוגיית הרשת החברתית לצורך תהליכי הפיתוח והתקשורת עם המפתחים – כאשר במקביל אנחנו מקדמים את התקינה בתחום הזה", ציין גרמה.

לדבריו, "במסגרת תפקידי בחברה, אני אחראי להגדרות המוצרים החדשים של רשיונל, לניהול המוצרים ולתמיכה בלקוחות. התפקיד הזה מחייב אותי להיחשף לאופן שבו לקוחות יבמ סביב העולם משתמשים במוצרי רשיונל. כך, בביקורי בישראל נפגשתי בין השאר עם אנשי מפתח בחברות המפתחות יישומי תוכנה ומערכות משולבות תוכנה, באמצעות כלי רשיונל".

"בדרך כלל, הבעיות עימן מתמודדים לקוחות ישראלים – בבנקים ובתעשיות אחרות – אינן שונות מאלה של לקוחות ומפתחים סביב העולם, גם אם קצב האימוץ של חידושים שונה ממקום למקום ומגוף לגוף", אמר גרמה. לדבריו, "השימוש המתקדם בכלי הפיתוח של רשיונל בישראל מוביל לשיתוף פעולה הדוק עם יבמ: הלקוחות מעוניינים ללוות מקרוב את תהליך הפיתוח של גרסאות חדשות של כלי התוכנה בהם הם עושים שימוש, בעוד אנחנו שמחים ללמוד מניסיונם בעבודה עם כלי הפיתוח שלנו, כדי להציע תשובות לשאלות העולות מן השטח".

"העסק שבו אני נמצא מתמקד בניהול מחזור חיי יישומים: איך לכתוב יישומים ולנהל באופן הטוב ביותר את כל שלבי מחזור החיים שלהם. ניהול מחזור חיי מוצרים מתחיל מתפיסת הדרישות העסקיות, פיתוח הקוד הנכון ובדיקות שלו על מנת לוודא עמידה בדרישות, והכול במתכונת אג'ילית. אנחנו מאמינים בצורך להתקדם, ולעבור משימוש בכלים אד-הוק ומעבודה ידנית – לתהליכים ממוכנים ומובנים, שמבוססים על כלים ושיטות מוכחות. אנחנו חותרים למיכון של השלבים הראשונים של תהליכי ההגדרה. כלים נכונים מספקים לארגון כושר טוב יותר לחזות ולנבא את תוצאות הפיתוח. החיזוי הזה מתורגם לאיכות, לחיסכון בעלויות ולמילוי טוב יותר של דרישות עסקיות", הסביר.

גרמה ניצל את ביקורו בארץ גם לסיורים במעבדות התוכנה של יבמ בחיפה וברחובות, שם עובדים חוקרים ומפתחים על הגרסאות העתידיות של כלי הפיתוח וניהול מחזור חיי המוצרים. "הם בודקים את תחום ניהול מחזור חיי המוצרים ואת הדברים שאפשר לעשות על מנת להפוך את אספקת התוכנה מהירה יותר וניתנת לצפייה מראש", ציין. "אנחנו רוצים לפתור כמה מהבעיות המורכבות ביותר כיום ובעתיד – וצריכים להשקיע לשם כך באנשים המתוחכמים ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים