ארצות הברית: הוגש כתב אישום נגד אנליסט על סחר במניות על סמך מידע פנים לפני רכישה שביצעה יבמ

משרד המשפטים והרשות לניירות ערך בארצות הברית מאשימים את האנליסט בכך שביצע את הסחר לפני הרכישה של יבמ את SPSS, שאירעה ב-2009 ● הוא מואשם גם במסירת המידע לאחרים, ובכלל זה לשותף שלו לדירה ● מיד לאחר שנודע לו על החקירה נמלט האנליסט מארצות הברית לאוסטרליה - ונעצר בהונג קונג

מדד שיקדם את ההיי-טק הישראלי? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הרשויות בארצות הברית הגישו אמש (ד') תביעה אזרחית נגד אנליסט בטענה שסחר במניות על סמך מידע פנים ושמסר את המידע לאחרים, לפני הרכישה של חברת SPSS על ידי יבמ (IBM).

התביעה הפדראלית מאשימה את טרנט מרטין, שעבד כאנליסט בפירמת ברוקרים בקונטיקט, ברכישת המניות לפני העסקה בין יבמ ל-SPSS, שבוצעה ב-2009 תמורת סכום של 1.2 מיליארד דולרים, לפי שער של 50 דולרים למנייה – פרמיה של 42% ביחס לשערן של מניות SPSS  ביום בו פורסמה העסקה. מרטין מואשם גם במסירת המידע לאחרים, ובכלל זה לשותף שלו לדירה.

ב-29 בנובמבר הגישו משרד המשפטים והרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) כתבי אישום נגד שני ברוקרים לשעבר, ביניהם השותף של מרטין לדירה, על התפקיד שמילאו בפרשה של הסחר במידע פנים. לפי התביעה, השלושה, ועמם אנשים נוספים, גרפו סכום כולל של יותר ממיליון דולרים הודות לסחר. שמו של מרטין הוזכר במפורש כמקור למידע בחילופי מסרים מיידיים בין שני הברוקרים – תומס קונרדט ודיוויד וויינהאוס.

ממשרד המשפטים האמריקני נמסר, כי מרטין, בעל אזרחות אוסטרלית, נעצר ב-22 בדצמבר בהונג קונג. מהרשות האמריקנית לניירות ערך נמסר, כי מרטין נמלט מארצות הברית לאוסטרליה מיד לאחר שנודע לו על החקירה שהרשות מנהלת נגדו. לא ניתן היה לקבל את תגובת מרטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים