הממשלה תרכוש ותטמיע מוצרי אורקל בעשרות מיליוני שקלים

מינהל הרכש הממשלתי ואורקל ישראל חתמו על הסכם מסגרת, שיהיה בתוקף במשך שלוש שנים ● הגידול הנרחב ביותר צפוי להיות ברכישת בסיסי נתונים ● צפוי כי הממשלה תחל להטמיע מערכות SOA של אורקל, כמו גם מוצרי אבטחת מידע של החברה ● נראה שהמהלך לא צפוי לפגוע בסאפ או במיקרוסופט

ישראל דיגיטלית - הזמן לצאת מהכוח אל הפועל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ארגונים במגזר הממשלתי ויחידות סמך של הממשלה ירכשו ויטמיעו מוצרים של אורקל (Oracle) בהיקף של עשרות מיליוני שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים. זאת, לאחר שמינהל הרכש הממשלתי ואורקל ישראל חתמו על הסכם מסגרת, שיהיה בתוקף במשך שלוש שנים.

ההסכם מסדיר תנאים מסחריים ומשפטיים עבור רכש רישוי חדש למשרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות של כלל פתרונות התוכנה של אורקל: בסיסי נתונים, מכונות בסיסי נתונים ממשפחת ה-אקסה (Exa), תווכות, מערכות BI, מערכות של SOA (ארכיטקטורה מוכוונת שירותים) ויישומים.

הגידול הנרחב ביותר צפוי להיות ברכישת בסיסי נתונים של אורקל. גורמים בשוק העריכו, כי הממשלה תחל להטמיע מערכות SOA, כמו גם מוצרי אבטחת מידע של החברה, וכי הסכם המסגרת שנחתם לא צפוי לפגוע בסאפ (SAP) או במיקרוסופט (Microsoft), שלהן מוצרי תוכנה רבים במגזר הממשלתי.

אבי מישראל, ראש מינהל הרכש בממשלה, ומשה חורב, מנכ"ל אורקל ישראל, אמרו ש-"הסכם זה הוא פרי של שיתוף פעולה שקיים בין משרדי הממשלה השונים לאורקל ואנחנו מאמינים שהוא יהווה אבן דרך חשובה בבניית היחסים ביניהם בשנים הקרובות".

גורם בענף ה-IT הסביר לאנשים ומחשבים, כי משמעות הסכם המסגרת היא שבין הממשלה לסניף המקומי של אורקל יש הסכם לגבי המחירים של מוצרי התוכנה והחומרה, מה שמאפשר למשרדי ממשלה לרכוש אותם עם תגי מחיר ידועים. הסכם שכזה הוא חדש ולא היה קיים בעבר.

עם מינויו לפני כמה חודשים של מישראל לתפקיד הוא שאף לפשט תהליכים, ערך משא ומתן עם חורב והשניים ועובדיהם הגיעו לעמק השווה. "בשל כך, נראה יותר מערכות של אורקל במגזר הממשלתי-ציבורי בשנים הקרובות", העריך אותו גורם. לדבריו, "יש פה יתרון לגודל, כי הממשלה באה כגוף אחד גדול – ולא כל משרד ממשלתי ויחידת סמך ממשלתית לחוד".

גורמים בשוק העריכו, כי רוב הרכישות יהיו של בסיסי נתונים. הרכישות הראשונות צפויות בחודשים הראשונים של 2013. חלק מהמערכות שיירכשו יחליפו מערכות קיימות וחלקן יתווספו למערכות ה-IT הקיימות. להערכת הגורמים, "הסכם הרכש האמור לא ישנה את המצב הקיים שלפיו ישראל מכונה 'מדינת מיקרוסופט' ו-'מדינת סאפ'. פשוט יהיה בממשלה וביחידות הסמך שלה יותר גיוון. יהיו יותר מערכות של אורקל, לצד מערכות פרי פיתוח עצמי של הממשלה ומערכות של יבמ (IBM), סאפ, מיקרוסופט וספקיות IT אחרות".

הממשקים בין מערכות אורקל למערכות ה-IT הקיימות יפותחו, ברוב המקרים, על ידי האינטגרטורים הגדולים, דוגמת מטריקס, נס ישראל ומלם-תים. בשאר המקרים הם יפותחו על ידי גופי ה-IT הממשלתיים.

לא התקבלה תגובת אורקל ישראל לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסטין

    כשמסתכלים על אתרים כמו Linux.org.il מבינים למה המדינה בוחרת באורקל ולא בלינוקס. הזחיחות של הקהילה בשנים האחרונות משאירים אותנו מאחור. בעוד מדינות מפותחות אחרות עושות שימוש נרחב בלינוקס, דרופל, PHP, MysqL ואכנולוגיות קוד פתוח אחרות בישראל ממשיכים לשפוך כסף לבטן השמנה של אורקל ומיקרוסופט. פני הדור כפני הקוד יוסטין

אירועים קרובים