סכסוך עבודה בפלאפון: הנהלת החברה פנתה לבין הדין לעבודה

ההנהלה פנתה לבית הדין במטרה שיכריע בסוגיית היציגות של ההסתדרות בחברה ויקבע האם ההסתדרות היא ארגון יציג בפלאפון, כאשר לטענתה "מספר העובדים ברשימת השמות ובטופסי ההצטרפות שנמסרו אינו מגיע לכדי השליש הדרוש לפי חוק" ● ועד הפעולה של העובדים: "אנחנו לומדים את הפנייה. נכון לעכשיו אנחנו ממשיכים בשביתה כרגיל"

המאבק בין הנהלת פלאפון ועובדי החברה המבקשים להכיר בהם כארגון המיוצג על ידי ההסתדרות עולה מדרגה. כך, הודיעה הבוקר (א') החברה, כי פנתה לבית הדין האזורי בתל אביב, על מנת שיכריע בסוגיית היציגות של ההסתדרות בחברה ויקבע האם ההסתדרות היא ארגון יציג בפלאפון. בתביעתה לבית הדין נכתב, כי "תביעה זו היא תקדימית, כאשר המציאות שכופה ההסתדרות בניסיונה ליטול לעצמה מעמד של ארגון יציג בפלאפון, בניגוד לחוק – אין לה אח ורע בתולדות מדינת ישראל".

הנהלת החברה טוענת, כי מדובר במחלוקת עובדתית ומשפטית, שחייבת להתברר אך ורק בבית המשפט. על פי חוק, הצדדים אינם יכולים להסכים על יציגות ללא שהוכח באופן ברור, כמתחייב בחוק, ששליש מהעובדים חתמו על טפסים בהתאם לתקנון ההסתדרות. במידה שאין שליש תקין – ההנהלה אינה רשאית להסכים על יציגות, שכן החלטה זו תהיה מנוגדת לחוק ותחייב ציבור עובדים גדול בניגוד לרצונו. "אם יצלח ניסיונה של ההסתדרות לנכס לעצמה מעמד של ארגון עובדים יציג בדרך של כפייה (בהיעדר שליש החתימות הנדרש בחוק)", כותבת החברה בתביעתה, "תכפה ההסתדרות את עצמה, הלכה למעשה, על ציבור שלם של עובדים אשר לא בחרו בה".

בבקשה לבית הדין נכתב, כי פלאפון נאלצת לפנות לבית הדין בעצמה, למרות שאין זה מתפקידה לעשות כן. זאת, לאחר שקראה להסתדרות כמה פעמים להציג בפניה או בפני בית המשפט את טופסי ההצטרפות של שליש מעובדי החברה המעידים שהיא ארגון יציג בפלאפון, כפי שהיא טוענת – אך זו עמדה בסירובה. עוד טוענת פלאפון, כי ב-9 בדצמבר הציגה ההסתדרות בפניה בפעם הראשונה והיחידה כ-605 טופסי בקשות הצטרפות, שחלקם אינם תקינים (דוגמת חתימות חסרות וכיו"ב). בנוסף, הציגה ההסתדרות רשימה ובה עוד כ-750 שמות של עובדים, אשר לטענתה נרשמו באינטרנט – הרשמה שאין לה כל תוקף חוקי, גם לא לפי תקנון ההסתדרות.

התביעה המדוברת מצביעה, בין היתר, על פגמים מהותיים ורבים ששוללים תוקף גם מן הטפסים שהוצגו, בהם הטעיית העובדים תוך יצירת מצג שווא, כאילו הצטרפותם להסתדרות היא "הצטרפות פורמלית" בלבד. "גם אם נתעלם מכל הפגמים שנפלו, הרי שמספר העובדים ברשימת השמות ובטופסי ההצטרפות שנמסרו אינו מגיע לכדי השליש הדרוש לפי חוק", נכתב בתביעה לבית הדין. על פי החברה, מתוך אחריות לביטחון פרנסתם של אלפי עובדיה ולאור התנהלותה הלא חוקית בעליל של ההסתדרות, היא הגיעה למסקנה, כי טובת עובדי החברה ולקוחותיה מחייבת הפניית המחלוקת העובדתית והמשפטית בקשר לשאלת יציגותה של ההסתדרות אל בית המשפט. זאת על מנת להשיג הכרעה בסוגיה תוך הפסקת המשך הפגיעה בחברה ובעובדיה. עוד מסרה החברה, כי היא סומכת את ידיה על בית המשפט ותכבד את החלטותיו בנושא.

ועד הפעולה של העובדים הגיב על כך בדף הפייסבוק שלו, והודיע, כי "אנחנו לומדים את הפנייה ונעדכן בהקדם. נכון לעכשיו אנחנו ממשיכים בשביתה כרגיל! הוועד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים