נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל: "אי הוודאות לגבי 2013 גבוהה הרבה יותר משנים קודמות"

"הדאגה שלי נובעת דווקא על רקע העובדה, שברבעון האחרון של 2012 היו הרבה מאוד סגירות של פרויקטים בארגונים", אומר אברהמי ● לדבריו, "החשש שלי הוא, ולדעתי גם של יתר הספקים, כי אחרי הגל הזה תבוא תקופת הקפאה למשך זמן בלתי ידוע"

"2013 קצת מפחידה. רמת אי הוודאות לגביה גדולה הרבה יותר מאשר אי הוודאות שהיתה קיימת בשנים קודמות", אמר נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, בשיחה עם אנשים ומחשבים לרגל סיום שנת 2012. "הדאגה שלי נובעת דווקא על רקע העובדה, שברבעון האחרון של 2012 היו הרבה מאוד סגירות של פרויקטים בארגונים", אומר אברהמי, "למרות גל קיצוצים שנעשה בארגונים שונים. החשש שלי הוא, ולדעתי גם של יתר הספקים, כי אחרי הגל הזה תבוא תקופת הקפאה למשך זמן בלתי ידוע".

לדבריו, "אנחנו נכנסים לשנה מאוד לא ודאית, שמושפעת מגורמים גיאו-פוליטיים – משבר 'הצוק הפיננסי' האמריקני, שמאיים על כל כלכלת העולם, כמו גם אווירת קיצוצים שקיימת בהרבה מאוד ארגונים, כאשר בחלק מהם זו נבואה שמגשימה את עצמה". הוא הוסיף, כי "גם תקופת הבחירות שבה אנו נתונים כעת אינה תורמת למצב: לממשלה אין תקציב, מדברים על קיצוצים במשק וכל זה כמובן לא מוסיף לאווירה".

אברהמי המשיך ואמר, כי יעל נערכת לתסריט אפשרי שבו הרווחיות עלולה להיות נמוכה יותר מהשנה החולפת. "המענה שלנו הוא להתמקד בהצעות לארגונים במוצרי ליבה, שמהווים את עמוד השדרה של הארגונים. כמובן שנהיה טובים ויעילים יותר. אין לי ספק שתהיה צמיחה – אבל אולי איטית יותר", ציין אברהמי.

לגבי השנה הנוכחית שמגיעה לקיצה, אומר אברהמי, כי קבוצת יעל תסיים את 2012 בגידול של למעלה מ-10%. מנועי הצמיחה של החברה בשנה החולפת היו בענף התשתיות, במגוון תחומים, בהם מכירת חומרה – בעיקר מחשבי דל (Dell) לשוק הארגוני, ושיפור ברמת השירות למחשבים אלו במיקור חוץ.

בתחום התוכנה היה שיפור ברווחיות של IFN דרך מוצרי פיילנט-יבמ (FileNet-IBM), שהביאה לזכיות בלא מעט רשויות מקומיות. בתחום התוכנה, הקימה יעל מרכזי פתרונות עבור מערכת סיבל (Siebel). בנוסף, הקימה יעל שלושה מוקדי פיתוח לתחום המובייל, Big Data וקבוצה שעוסקת בכל העולם של גוגל (Google).

אחד המאפיינים של השוק בשנה האחרונה וגם בשנה הקרובה, על פי אברהמי, הוא השינוי המהותי שחל בכל תחום מיקור החוץ. "ארגונים כבר לא רואים את הערך המוסף האמיתי במיקור חוץ, ורבים מהם מחזירים את העובדים ומגייסים אותם לשורותיהם", הוא מסביר. "מנגד, ארגונים גדולים, שם יש ועדי עובדים חזקים, הגמישו את עמדתם ומוכנים לקלוט את העובדים, כי הם מבינים שמעבר לפתרון כוח אדם הם לא מקבלים ערך מוסף ממש".

לדבריו, קבוצת יעל מבצעת פרויקטי מיקור חוץ נקודתיים לתהליכים מסוימים בארגון, שקל יותר לעכל אותם. "אנו שוקדים על פיתוח מודלים עסקיים חדשים, כדוגמת הרחבת המרכז שיש לנו בירושלים, המתמחה בכתיבה טכנית, וגם שינוי מודל ההתמחרות שלנו מול הלקוח", אומר אברהמי. עוד ציין, כי הוא צופה גידול רב בפעילות ה-CRM ו-BI אנליטי, וכן בתחום האינטגרציה של נתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים