תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם אהוד ברץ, ארכיטקט פתרונות בקבוצת הפריסייל של חטיבת הלקוחות העיסקיים ב-HP

31/12/2012 14:18

שלום אהוד. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום. שמי אהוד ברץ, ואני עובד עבור HP כבר 27 שנים. במהלך שנים אלו, ביצעתי מגוון תפקידים בינהם ביליתי שנתיים במעבדות HP  שבארה"ב, ישמתי מערכות שליטה ובקרה אצל לקוחות מובילים בארץ, ועסקתי בתפקידי פיתוח תוכנה, מערכות הפעלה ועוד. כיום אני משמש כארכיטקט פתרונות בקבוצת הפריסייל של חטיבת הלקוחות העיסקיים (Enterprise Group).

מהם האתגרים של הלקוחות איתם אתה נפגש כיום (בתחום השרתים הקריטיים)?
כל הלקוחות שלנו מחפשים דבר דומה: איך אני מקצץ עלויות קנייה ותחזוקה של מערכות מיחשוב ושומר על הגמישות שלהן בלי לוותר על זמינות ואמינות. לרבים מהם – זו שאלת מיליון הדולר…

מה חדש בתחום השרתים הקריטיים של HP?
המקום קצר מלהכיל את כל החידושים שלנו, ואציין רק חלק מהם. לפני מספר שבועות הכריזה HP על שרתי אינטגריטי המבוססים על הדור ה-10 של מעבדי אינטל איטניום. דור זה מכונה מעבדי פולסון. במקביל לכך, אינטל ממשיכה לתכנן את החידושים הצפויים להיות מושקים בדור ה-11 של המעבד, אשר מכונה קיטסון. לאחר שחברת אורקל הודיעה שהיא תמשיך ותפתח את כל המוצרים שלה על שרתים אלה אנחנו מקבלים פניות רבות של לקוחות המתעניינים במשפחת מוצרי האינטגריטי. חדשה מעניינת אחרת היא תוכנת האשכול HP MC Serviceguard אשר רצה כיום גם על שרתים המבוססים ארכיטקטורת X86 עם מערכת הפעלה Linux. ויש כאמור חידושים נוספים בתחום השרתים הקריטיים עליהם נספר בכנס.

איפה הערך ללקוח?
כשהלקוחות שלנו קונים שרתים ממשפחת האינטגריטי, הם יודעים שזו משפחה חיה ומתפתחת עם אופק לשנים ארוכות קדימה שמיועדת להריץ מערכות קריטיות בארגון בעלויות נמוכות – לדוגמה: דור המעבדים החדש של אינטל איטניום הביא את המשפחה לביצועים שעלו פי 3 ועלות שירדה ב-33%! בנוסף אנחנו מספקים למנמר"ים חופש בחירה. על נוזא זה אני ארחיב במיוחד בשולחן עגול אותו אוביל במהלך הכנס.

במה יעסוק השולחן העגול שברשותך בכנס?
כיום, למנמ"ר הזקוק למערכת קריטית, יש שתי אפשרויות. הראשונה: לרוץ על מערכות המבוססות על מערכת הפעלה מסוג UNIX ועל מעבד מיוחד. אלו הן מערכות קנייניות, יקרות לרכישה ולתחזוקה אולם תומכות בסביבה קריטית. האפשרות השניה היא לרוץ על מערכות המבוססות על מערכת הפעלה מסוג Linux / Windows ועל מעבד בארכיטקטורת x86. אלו הן מערכות זולות לרכישה ולתחזוקה אולם חסרות תכונות רבות הנדרשות להרצת סביבה קריטית.

לפני פחות משנה, HP החלה בתוכנית לפיה היא מאפשרת למערכות קריטיות לרוץ על תשתיות סטנדרטיות. במסגרת התוכנית שחררה HP  שרת בשם DL980 ותוכנת אשכול בשם Serviceguard המשתלבת בתוכנית זו.

אתם מוזמנים לשמוע על התוכנית ועל שני המוצרים הראשונים בה.

תודה אהוד. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים