אופיר בן אבי, ממשל זמין: "19 מיליארד שקלים עברו השנה בשירות התשלומים הממשלתי – גידול של 11.5%"

אזרחי ישראל עשו שימוש ב-2.26 מליון טפסים במהלך השנה החולפת, בין היתר באמצעות 23 שירותי תשלום חדשים שנפרסו ● במהלך 2012, הוסיף בן אבי - מנהל ממשל זמין, "נפרסו 80 עמדות שרות חדשות, עלו כ-100 מאגרי מידע חדשים לשימוש הציבור והושק מספר רב של אתרי אינטרנט ממשלתיים, פרומים ובלוגים"

19 מיליארד שקלים עברו השנה בשירות התשלומים הממשלתי, נתון המשקף גידול של 11.5% לעומת השנה שעברה", כך אמר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, בסכמו את שנת 2012. לדבריו, "השקנו השנה 23 שירותי תשלום חדשים והעלנו לאוויר 200 טפסים חדשים. אזרחי ישראל עשו שימוש ב-2.26 מליון טפסים במהלך השנה החולפת. כמו כן, נפרסו 80 עמדות שרות חדשות, עלו כ-100 מאגרי מידע חדשים לאתר data.gov.il לשימוש הציבור והושק מספר רב של אתרי אינטרנט ממשלתיים, פרומים ובלוגים".

בתקופת מבצע "עמוד ענן", אמר בן אבי, "התמודדנו עם מערכת סייבר שהפכה למערכה שווה לזו הנערכת בשטח. הדפנו מתקפת סייבר חסרת תקדים במושגים עולמיים. ההתקפות במהלך המבצע  בוצעו מיותר מ-180 מדינות, עם 91 מיליון מקורות תקיפה. לאורך כל ימי המבצע הלכו וגברו בהיקפם מספרי ההתקפות באלפי אחוזים וכן במידת מורכבותן ותחכומן. באתרים המותקפים ביותר נצפו עשרות מיליוני ניסיונות תקיפה, שנבלמו כולם על ידי מעגלי הגנה חיצוניים ופנימיים".

"המערכה במרחב הסייבר תופסת כיום מקום מרכזי והתיקשוב הממשלתי רואה חשיבות עליונה לנושא אבטחת המידע", אמר בן אבי. "ממשל זמין, כגוף שמאגד את אתרי האינטרנט של הממשלה, ראה צורך קריטי במערכת הגנה שתדע להתמודד בהצלחה עם מיליוני תקיפות סייבר, מכל רחבי העולם, בזמן קצר ובצורה יעילה".

לדבריו, "שמנו דגש על מתן שירות ומידע גם בעתות חירום. לצורך כך הוקם אתר darom.gov.il, שמטרתו לרכז מידע ממשלתי לטובת הציבור בעתות חירום. כמו כן הושק פורום לשאלות הציבור מתן מענה בזמן אמת".

השנה, אמר בן אבי, "השקנו את יישום התשלומים הממשלתי למכשירי iPhone ואנדרואיד (Android) ובעתיד יהיה יישום מבוסס חלונות 8 (Windows 8) המותאם לטאבלטים".

ממשל זמין, אמר בן אבי, "הגדיר את שנת 2013 כשנת המובייל. תחום זה עושה כיום את צעדיו הראשונים במגזר הממשלתי בהשוואה למגזרים האחרים. החזון הוא להנגיש את שירותי הממשלה באמצעות פלטפורמות ניידות, בדומה למהפכה שנעשתה בהנגשת השירותים באינטרנט. ממשל זמין יקים פלטפורמה שתאפשר הקמת יישומים סלולריים ממשלתיים. פלטפורמה זו תאפשר, בין השאר, את התאמת אתרי הממשלה והיחידות השונות לגלישה סלולרית".

לדברי כרמלה אבנר, ראש מטה התיקשוב הלאומי, "מטה התיקשוב השלים השנה את ההיערכות להקמתו, בעקבות החלטת הממשלה, תוך כדי המשך עיסוק בנושאי הליבה של התיקשוב בין הפרויקטים האחרונים: יישומי שירות תשלומים למובייל, והנגשת תהליכים לעסקים קטנים ובינוניים".

"העבודה מול המגזר הממשלתי, היא העשייה המשמעותית ביותר ובשל חשיבותה השתדלנו לקדם אותה כמה שיותר", אמרה אבנר, "בחודשים הקרובים נמשיך לעבוד על הנושאים שהגדרנו בתוכנית העבודה שלנו וביניהם: סטנדרטיזציה של תהליכי עבודה; פישוט תהליכים ביורוקרטיים ותהליכי עבודה פנימיים ובין משרדיים; הקמת מערך ניהול ידע מרכזי, משמע בניית מרכזי מצוינות ושיתוף מידע מקצועי בין יחידות הממשלה והקמת רשת תקשורת חברתית בין משרדי הממשלה; שיפור יציבות ושרידות של מאגרי מידע גדולים ופיתוח מערך לשעת חירום – CERT; וכמובן, פיתוח ההון האנושי ושימור עובדים וייעול תהליכי רכש תיקשוביים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאורה זרח

    איך הם לא מתביישים לכתוב על DATA.GOV.IL הזה!? זה אתר הכי דפוק שראיתי בימי חיי. האתר הזה היה הצינור של מיקי איתן להחשף לציבור. ראיתי אותו פעם אחת בהרצאה כאשר הוא דיבר על האתר הזה. במקום שהממשלה תפתח דברים עם החומרים שהיא מייצרת היא מקטינה ראש וחושבת שפרייארים יפתחו עבורה בחינם. תראו בעולם את כל פרוייקטים ה DATA.GOV הכושלים ורק מדינת ישראל נזכרת לעשות משהו שכולם כבר שכחו ממנו. מבחינת מאגרי המידע בעולם שמו לב שאין באמת חידוש כלשהו שהאזרחים יכולים לעשות מהמידע המפורסם שלא יכול להעשות על ידי הממשלה עצמה! עובדה שעד עכשיו אף אחד לא עשה את זה וגם בעתיד זה לא יקרה. אני ממש מאוכזבת ממשל זמין והדרך שבה הוא פותר דברים בעידן הזה. דווקא מאוד אהבתי את אתר gov.il וכנראה בעתיד גם אותו יעשו דרך data.gov.il (יפרסמו את כל המאגרים שקשורים לאתר gov.il ואזרחים יבנו את שער הממשלה........) ת-ת-ע-ו-ר-ר-ו ! אנחנו רוצים שהמדינה תבנה אתרים נגישים ויעילים מהחומר שמייצרים המשרדים ולא שילד בן 10 עם חצ'קונים יהיה משועמם ויבנה משהו לא איכותי מזה שיהיה מפוצץ פרסומות!

אירועים קרובים