תוכן שיווקי
לקראת השקת קורס ניהול פרויקטי התוכנה, ה-27 בינואר

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל: "מנהל פרויקט טוב זקוק להכשרה רחבה ואיכותית"

"מנהל פרויקט טוב הוא אחד שיש לו בסיס אישי להתמודד עם הדרישות, אלו אולם תמיד נדרשת הכשרה רחבה ואיכותית על ידי מנהלים מנוסים ו-'בית ספר' טוב. שימוש במתודולוגיות ניהול מתקדמות יסייע לו רבות לעמוד ביעדים בהצלחה", אמר אברהמי בשיחה לקראת השקת המחזור הראשון של קורס ניהול פרויקטי תוכנה (Software Project Management) של ג'ון ברייס מכללת היי-טק, המרכז האקדמי דן וקבוצת אנשים ומחשבים

01/01/2013 15:26

מאת זיצ'מן נדלר

לקראת השקת המחזור הראשון של קורס ניהול פרויקטי תוכנה (Software Project Management) של ג'ון ברייס מכללת היי-טק, המרכז האקדמי דן וקבוצת אנשים ומחשבים – שייפתח ב-27 בינואר, נפגשנו עם בכירי תעשיית ה-IT כדי לשוחח על הנושא. הפעם ראיינו את נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, על ניהול פרויקטים, חשיבות ההכשרה וחשיבותו של מנהל הפרויקט בהצלחת הפרויקט.

מה הפרמטרים להצלחת פרויקט בעולם התוכנה ומה הדגשים שצריך לשים מנהל הפרויקט על מנת שהפרויקט יצליח?
פרויקט מוצלח בעולם התוכנה הינו פרויקט העונה לדרישות לקוחותיו ומקדם את יעדיהם. פרויקט מוצלח הוא פרויקט שעומד ביעדים אלו במינימום תקלות. פרויקט מוצלח הוא פרויקט במהלך תהליך ביצועו עמד הפרויקט בלו"ז ובתקציב שלו והסתים ב-"אוירה טובה" בין צוות הפרויקט ללקוחות הסופים. מנהל הפרויקט חייב להשתמש בכישוריו אישים, במלוא הכשרתו ובמתודולוגיות וכלי ניהול העומדים לרשותו ע"מ להצליח בכך. לשם כך יש לבצע תכנון קפדני, להפעיל כלי בקרה על גאנט הפרויקט על תקציבו ועל איכותו ולשמר יחסים תקינים עם הלקוח כולל הפעלה נכונה של ועדות היגוי ועבודה משותפת.

מה לדעתך הטעויות השכיחות ביותר שעושה הארגון ומנהל הפרויקט בתחום ניהול פרויקט התוכנה?
אציין 3 טעויות נפוצות: העדר תכנון ראוי הגורם לתקלות שתיקונם בשלב מתקדם יקר בכל המובנים, אי שימוש בכלי בקרה מגוונים שיבטיחו גילוי חריגות במועדים המתאימים, העדר שיתוף פעולה ומעורבות נכונה בין צוות הפרויקט ללקוחותיו עלול לגרום להפרש ציפיות שעלולים אף להכשיל את הפרויקט.

מה החשיבות שאתה רואה בהכשרה מסודרת ומוסדרת של מנהל הפרויקטים בארגון שלך ומה אתם עושים בנושא?
מבחינתי אדם יכול לשמש כמנהל פרויקט אך ורק במידה ועבר הכשרה בסיסית ראויה והוא\היא מקפידים על התעדכנות שוטפת לאורך כל חייהם המקצועיים. אנחנו נעזרים לשם כך במערך קורסים בתחום, יצירת קבוצות מקצועיות של מנהלי פרויקטים לשם העשרה הדדית ובבקרה שוטפת לצרכי ביקורה בונה.

מה הערכים המוספים שאתם מציעים ללקוחות שלכם בניהול פרויקטים בעולם התוכנה עבורם?
אנחנו מציעים ללקוחותינו ניסיון עשיר של מאות רבות של פרויקטים גדולים ובנונים בכל מגזרי השוק בכולם ישמנו מתודולוגיות מתקדמות והפקת לקחים קפדנית. האמ"ת של יעל עוסקת באיזון נכון בין איכות הפרויקט-מועדיו ותקציב הפרויקט פרמטרים נוגדים בהרבה מהמקרים שאנו יודעים איך מגשרים עליהם ומצליחים בכל השלשה בו זמנית. ואחרון יש לנו צוות מנוסה של מנהלי\ות פרויקטים המבטיחים את ההצלחה.

אירועים קרובים