מאיר עמור, CA ישראל: "השנה, פרויקטי Big Data יתחילו להראות החזר על ההשקעה"

עקב צמיחת תחום ה-Big Data "צפוי להופיע השנה מקצוע חדש - מנהל Big Data, שתפקידו יהיה משמעותי בשימוש בטכנולוגיות חדשות, עיבוד כוח ארגוני ושימוש בנתונים הארגוניים וביישומם העסקי", אמר עמור, סמנכ"ל קווי מוצרים ב-CA ישראל ● CA העולמית פרסמה את הערכותיה לחמש מגמות ה-IT המובילות ל-2013: ה-Big Data "יתבגר", השימוש בעננים ציבוריים יתרחב, גבולות הארגון ייטשטשו, טכנולוגיות החישה ינוצלו בצורה טובה יותר וחברות יתחילו לפתח יישומים מוכווני מובייל ומדיה חברתית

"בגלל צמיחת ה-Big Data צפוי להופיע השנה מקצוע חדש – מנהל Big Data, שתפקידו יהיה משמעותי בשימוש בטכנולוגיות חדשות, עיבוד כוח ארגוני ושימוש בנתונים הארגוניים וביישומם העסקי. כמו כן, פרויקטי Big Data יתחילו להראות השנה החזר על ההשקעה", כך אמר מאיר עמור, סמנכ"ל קווי מוצרים ב-CA ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

עמור ביסס את דבריו על הערכות של CA העולמית למגמות הצפויות השנה בעולם ה-IT. לדבריו, "כמו שהיה עם מיחשוב הענן, גם במקרה של ה-Big Data, ההגדרות יהיו בוגרות יותר ויאפשרו מתן ערך עסקי משמעותי ללקוחות. התשתית המשלבת נתונים ממדיה חברתית וממקורות מידע חופשיים תעלה באופן דרמטי את הדרישה לניהול ולאבטחה. הסיכון בהחלטה לטפל ב-Big Data נמוך משמעותית מהתועלת הטמונה בו, שיכולה להעלות את ה-IT לפסים חדשניים יותר".

מגמה שתמשיך לצבור תאוצה ב-2013 היא, לדבריו, זו במסגרתה "ארגונים יאמצו שירותי ענן ציבוריים. היא תמשיך לגדול בשל הרחבת ההצעות העסקיות מספקי שירותים כגון חברות הטלקום. אלה ישכפלו את המודלים העסקיים והטכנולוגיות שלהם ויגרמו להצפה של שירותי הענן מחוץ לארצות הברית. מטבע הלשון 'מיחשוב ענן' יישחק כשיותר ויותר אנשים יבינו שכך עושים עסקים כיום. קצב האימוץ של עננים פרטיים חיצוניים יעלה אף הוא בשנים הקרובות".

גבולות הארגון מטשטשים, אמר עמור. "משתמשים ארגוניים לא יודעים מגבלות של זמן ומקום. בעבודה גלובלית, בעננים ובמכשירים שונים, הם למעשה מוחקים את מעגל השליטה הארגוני המסורתי. אנשי האבטחה מוצאים את עצמם במלחמה ללא גבולות, אך עם בעל ברית משותף – זהות. זהות מאומתת חזקה היא מעגל השליטה החדש. הדגש הוא על הפחתת הסיכונים בנקודת ההזדהות וסוף חיי הסיסמה. נראה השנה התפתחות של מודולי אימות חדשים, נראה יותר תהליכי סיכון מבוססי אימות מגיעים למכשירים, להעברות נתונים, מיקומים ועוד. התעשייה תעבור לדרכים חכמות של אימות, כמו יצירת תבניות, זיהוי תמונות, אימות מבוסס מכשיר נייד, סאונד וביו-מטריקה, אך כל זה לא מספיק. נראה אבטחת מידע מבוססת-הקשר, מבוססת על מהו המידע, או כיצד הוא מקוטלג. מידע זה, בתוספת זיהוי ותפקיד, ישמש לגישה למערכות".

"ניצול יותר טוב של טכנולוגיות החישה"
כמו כן, לדברי עמור, "בעתיד יהיה ניצול טוב יותר של טכנולוגיות חישה, שקיימות במכשירים ניידים מודרניים. הכול ייעשה יותר חכם, כאשר חיישנים ישובצו בתוך מגוון רחב של מכשירים – מבית חכם ועד יישומי ניהול מקרי אסון, IT בעולם הרפואי, רשתות תחבורה, גרידים חכמים ועוד. טכנולוגיות אלה יביאו לביקוש נוסף של IT לניהול, אחסון, ניתוח ואבטחת תנועת הנתונים, שמירה על פרטיות ועל נקודות הקצה".

עמור התייחס גם לעולמות הנייד והמדיה החברתית ואמר ש-"חברות יתחילו לתכנת יישומים שלא רק תומכים בפלטפורמות האלה, אלא מוכוונות אליהן, עם תמיכה חלקית או לא קיימת בפלטפורמות מסורתיות. מגמת ההצטרכנות תצבור תאוצה כשנתקדם למצב בו הארגונים יאמצו לקוחות המבקשים חוויית משתמש מהיישומים הארגוניים שלהם. במקביל, ניהול ה-IT במובייל ובמדיה חברתית יתמקד פחות בניהול ואבטחת המכשירים הניידים עצמם ויותר ייגע באבטחת היישומים והנתונים הניידים, לצד שמירה על חווית משתמש עשירה".

"מיחשוב חכם בכל פיסת ציוד מקדם את העולם לעבר סביבות מורכבות עד כי התפעול הכללי צריך להילקח בחשבון עוד לפני שכותבים את שורת הקוד הראשונה", הוסיף. "המעבר לפיתוח אג'ילי מביא מפתחים, בודקי תוכנה ואנשי עסקים להיות קרובים יותר. המנמ"ר יהיה מוטרד פחות לגבי ניהול המכשירים ויותר עסוק בניהול היישומים. בעידן הענן, לקוחות ירצו פחות לעסוק בניטור התשתית. עידן ה-DevOps ייתר את הצורך בהקמה מחדש של מסגרות עבודה מסורתיות כגון ITIL. הענן, מגמת הניידות וה-DevOps יהפכו לתנועה אחת אחידה".

"השנה, ה-IT יניע את התחרותיות העסקית", סיכם עמור. "המנמ"רים צריכים לספק מודל אספקה מקצה לקצה שמקשר את כל הרכיבים הדרושים והטכנולוגיות כדי ליצור חווית משתמש אחודה. על מנת להישאר רלוונטיים, המנמ"רים ישמשו כאנשי חדשנות ואינטגרציה בתחום השירותים העסקיים וינהלו שירותים מגוונים שיבדלו את ההצעות העסקיות של הארגון ממתחריו. ה-IT חייב להתחיל לפעול כיועץ מהימן, ספק שירותים ואחראי על הבטחת האיכות בעולם החדש והמורכב של ה-IT המודרני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים