בניגוד להצהרות המנכ"לית בעבר: HP עשויה למכור יחידות עסקיות "שלא עומדות ביעדים הכספיים"

ענקית המיחשוב הודיעה לרשות האמריקנית לניירות ערך, כי היא שוקלת את המהלך בימים אלה ● הצהרה זו באה יותר משנה אחרי שמג ויטמן, המנכ"לית, הודיעה שאין בכוונתה לפצל, לפרק או למכור את חטיבת המיחשוב האישי של HP מהחברה

HP שוקלת היפרדות או מכירה של חטיבות עסקיות "שאינן עומדות ביעדים הכספיים שלהן", כך מסרה החברה בהודעת סיום השנה ששלחה לרשות האמריקנית לניירות ערך. הצהרה זו באה יותר משנה אחרי שמג ויטמן, מנכ"לית ענקית המיחשוב, הודיעה שאין בכוונתה לפצל, לפרק או למכור את חטיבת המיחשוב האישי של HP מהחברה.

עוד מסרה HP בהצהרתה, כי "אנחנו ממשיכים להעריך את הפוטנציאל של ההיפרדות מנכסים ומתחומים עסקיים שאינם עוזרים לנו לעמוד ביעדינו". הצהרה שכזו לא נכללה בדיווח שהוגש בשנה שעברה.

ויטמן, שמונתה כמנכ"לית החברה בספטמבר 2011, פועלת במלוא המרץ על מנת לשנות את הנתיב בו שטה ענקית המיחשוב: HP חוותה חמישה רבעונים רצופים של הפסדים, ירידה במכירות, אסטרטגיה כושלת, בעיות ניהוליות ועסקאות שהוחמצו או החלטות ועסקות שגויות.

בעלי מניות וגופים לא מעטים בוול-סטריט דרשו מ-HP לעמוד במחויבויות שלה כלפי בעלי המניות ולהיפטר מתחומים עסקיים מסוימים, דוגמת חטיבות המיחשוב האישי והמדפסות שלה. הסיבה לדרישה נובעת מההונאה לכאורה בעסקת הרכישה של HP את אוטונומי (Autonomy), שאילצה את ענקית המיחשוב למחוק מהספרים החשבונאיים שלה לא פחות מ-8.8 מיליארד דולרים. HP טענה, כי אוטונומי ביצעה בטרם העסקה "סילוף וניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה. הנושא נמצא בימים אלה בחקירה של הממשל האמריקני.

באוקטובר 2011 שינתה הנהלת HP כיוון ובניגוד להחלטה קודמת החליטה להשאיר את חטיבת המיחשוב שלה בחברה. היה זה הצעד המשמעותי הראשון של ויטמן מאז כניסתה לתפקיד. "גרמנו ללא מעט בלבול בשוק באופן די דרמטי", התלוצצה ויטמן עם האנליסטים. "בכל מקום שאני הולכת אליו, השאלה הראשונה שאנשים שואלים אותי היא 'מה זו HP?'".

החלטתה של המנכ"לית הפכה ב-180 מעלות את החלטתו של המנכ"ל הקודם של ענקית המיחשוב, ליאו אפותקר, שלפיה, לצד רכישת חברת התוכנה הבריטית אוטונומי תמורת 10.25 מיליארד דולרים, היא תבצע שורה של צעדים מרחיקי לכת ובראשם יציאה מתחום המיחשוב האישי והטאבלטים. משמעות הצעד הייתה התמקדות בשוק העסקי ובעולמות התוכנה והשירותים והמשקיעים לא אהבו את ההודעות הדרמטיות של ענקית המיחשוב.

חודש לאחר שהכריז על השינוי הודח אפותקר מתפקידו מונתה ויטמן במקומו. עם מינויה היא אמרה שבכוונתה לדבוק באסטרטגיה של קודמה ושהיא מעוניינת לשדר אווירה של קביעות והמשכיות בעסקי ענקית ה-IT. כך, היא הצהירה על כוונת החברה להמשיך בתהליך של רכישת אוטונומי ואף הבטיחה להמשיך ולשקול האם למכור את חטיבת המיחשוב האישי של HP או, לחילופין, להקים אותה כחברה בת. בשבוע שעבר, כאמור, חזרה בה ויטמן מהצהרותיה מלפני יותר משנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים