צביקה רובין יפרוש מתפקידו בתעשייה האווירית בסוף החודש

רובין, CTO וראש תחום כלים ושיטות להנדסת מערכת במפעל מלט, יעזוב בסוף החודש במסגרת פרישה מוקדמת שנעשית ביוזמתו ● "זכיתי להשתתף בפרויקטים טכנולוגיים פורצי דרך מהגדולים ביותר, ולראות אותם קורמים עור וגידים - אך עכשיו הגיע הזמן לעצמי", אמר לאנשים ומחשבים ● "אני מקווה שבנושאים שהובלתי - ובמיוחד בנושא של כלים ושיטות להנדסת מערכת - אני משאיר מאחורי מורשת"

צביקה רובין, CTO וראש תחום כלים ושיטות להנדסת מערכת במפעל מלט של התעשייה האווירית, יעזוב את תפקידו הסוף החודש, במסגרת פרישה מוקדמת שנעשית ביוזמתו. רובין (61) הוא איש מיחשוב ותיק, המסיים כ-39 שנות עבודה, מהן כשנתיים במרכז המחשבים של אוניברסיטת תל אביב, כשנה וחצי במחלקת המיכון של תדיראן ולא פחות מ-35 שנים בתעשייה האווירית. בעבר שימש בין היתר גם כיו"ר דקוס (DECUS) – איגוד משתמשי דיגיטל (Digital) בישראל.

בתעשייה האווירית מילא רובין שורה ארוכה של תפקידים בממן, בחטיבת ההנדסה ובמפעל מלט, כשהבולטים ביניהם היו (בסדר כרונולוגי): פיתוח קומפיילר למערכת מבוזרת של איסוף נתונים בזמן אמת; השתתפות בצוות הגדרת כללי דו-לשוניות ודו-כיוונית במעבדי תמלילים, הובלת החדרתם לארץ והטמעתם בתעש"א; ניהול צוותי פיתוח תוכנה למערכות סימולציה בזמן אמיתי של מטוסים צבאיים ואזרחיים; הקמה וניהול מרכז מחשבים גדול המבוסס על כלי דיגיטל כמנמ"ר וניהול פרויקטי פיתוח של מערכות שליטה קרקעיות במטעדי מל"טים.

במסגרת תפקידו האחרון, כ-CTO לכלים ושיטות להנדסת מערכת במפעל מלט, היה רובין אחד ממובילי הנושא בתעשייה האווירית, תוך הדרכת מאות מהנדסים ממפעלים שונים ומיסוד והגדרת המושג והתפקיד "מנהל כלים ושיטות להנדסת מערכת" – שאומץ בהמשך לכל רוחב החברה.

"זכיתי ללוות ענף מרתק, שהתפתח בקצב מדהים", אמר רובין לאנשים ומחשבים. "חידוש רדף חידוש – מהימים שבהם Cut & Paste היה מונח פיזי שתיאר חיתוך והדבקת סרט מנוקב המשמש כקלט למחשב, ועד לימים שבהם ילד מחזיק בכף ידו עוצמת מיחשוב גדולה בהרבה ממה שהציעו מרכזי המיחשוב הגדולים של פעם. אינני מכיר שום תחום אחר שהתפתח בקצב כזה".

"זכיתי להשתתף בפרויקטים טכנולוגיים פורצי דרך מהגדולים ביותר, ולראות אותם קורמים עור וגידים – אך עכשיו הגיע הזמן לעצמי", הוסיף רובין. לדבריו, ב-3-4 השנים האחרונות חווה מספר אירועים רפואיים, שגרמו לו להעריך מחדש את סדרי העדיפויות בתחומי העשייה המרובים שלו – ומכאן גמלה ההחלטה בליבו לנסות ולהקדים את פרישתו מהעבודה ולפנות לעצמו יותר זמן פרטי. לאחרונה, ציין, בקשתו אושרה.

"אני מקווה שבנושאים שהובלתי – ובמיוחד בנושא של כלים ושיטות להנדסת מערכת – אני משאיר מאחורי מורשת שתשרת את מהנדסי החברה גם אחרי. עם זאת, אני מקווה שלא יעצרו שם וימשיכו לפתח, לשפר ולאמץ חידושים שייעלו את העבודה המורכבת של הנדסת מערכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים