בכירי ההיי-טק קוראים לראשי המפלגות להציג את התוכניות שלהם לקידום הענף

במכתב שנשלח לשלי יחימוביץ', ציפי לבני, יאיר לפיד, נפתלי בנט, שאול מופז והשר אלי ישי קורא להם אלישע ינאי, יושב ראש איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, לפרט כיצד הם מתכוונים לסייע ליעד המרכזי של התעשייה: להגדיל את הייצוא מ-25 מיליארד דולרים ל-40 מיליארד ● הוא הזמין אותם לכנס השנתי של האיגוד, שיתקיים ימים ספורים לפני הבחירות ● טרם נתקבלה תגובה ממי מהמפלגות או המועמדים

אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה יצא בקריאה לראשי המפלגות הגדולות המתמודדות בבחירות לכנסת להציג אילו רעיונות ופתרונות יש להם כדי לסייע להיי-טק ולקדם את הענף בשנים הקרובות.

במכתב ששיגר אתמול (ד') אלישע ינאי, יושב ראש האיגוד, לשלי יחימוביץ', ציפי לבני, יאיר לפיד, נפתלי בנט, שאול מופז והשר אלי ישי, הוא הזמין אותם להגיע לכנס השנתי של האיגוד, שייערך ב-17 בינואר, מספר ימים לפני הבחירות. ינאי קרא לכל אחד מהם להציג תוכנית שמפרטת כיצד המדינה יכולה לסייע ליעד המרכזי של תעשיית ההיי-טק בישראל: הגדלת נפח הייצוא מ-25 מיליארד דולרים ל-40 מיליארד.

הוא פירט את התביעות של האיגוד, שמייצג 300 חברות בתחום התעשיות החכמות במגזרי ההיי טק השונים, שמעסיקות 70 אלף עובדים בכל רחבי הארץ, כפי שיוצגו בכנס. בין היתר, האיגוד דורש להגדיל את תקציב המדען הראשי לשני מיליארד שקלים, לחייב את הגופים המוסדיים להפריש לפחות 1% מנכסיהם לקרן מיוחדת שתקום, תוך מתן רשת ביטחון של המדינה לכך, ולפעול לשילוב המגזר החרדי בתעשייה.

ינאי עמד במכתב על האתגרים שיש לישראל בתחום וקרא לשים את ההיי-טק בראש סדרי העדיפויות – במישור הלאומי בכלל ובזה הכלכלי בפרט. לדבריו, ידוע זה מכבר שתעשיית ההיי-טק הינה מנוע הצמיחה העיקרי של כלכלת ישראל "והיא אחראית גם על ביצור ביטחונה, כאשר עיקר התוצרת מופנית לייצוא". הוא ציין, כי קיים חשש שהמצב הכלכלי הקשה במדינות רבות בעולם ישפיע השפעה חזקה על ישראל, שתבוא לידי ביטוי בין היתר בסגירת מרכזי פיתוח של חברות בארץ.

לדברי ינאי, "הדרך היחידה הפתוחה בפנינו היא לבנות במהירות תוכנית להגדלת הכנסות המדינה על ידי מתן תיעדוף ברור לתעשיית האלקטרוניקה והתוכנה היצרנית".

טרם נתקבלה תגובה ממי מהמפלגות או המועמדים.

אלישע ינאי יהיה אחד המשתתפים בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. הכנס יתקיים ב-17 בינואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב גרצמן

    שלום אלישע , יוזמתך מבורכת ואתה ידוע כאיש שיודע לדחוף נושאים אלה - לא ברור לי מדוע אתה מתעלם מבנימין נתניהו - גם הוא צריך להציג תוכנית .

אירועים קרובים