מיקרוסופט: גוגל מנסה לפגוע בחלונות פון

בענקית התוכנה מאשימים את ענקית האינטרנט בכך שיישום יו-טיוב למכשירי חלונות פון כולל פחות תכונות מיישומי יו-טיוב למכשירי אנדרואיד ו-iPhone ● על פי היינר, בגוגל מסרבים להעניק למיקרוסופט גישה לנתוני מטה, הנחוצים כדי לספק את מלוא היכולות של יו-טיוב, ובכלל זה מתן ציונים או חיפוש סרטונים לפי קטגוריות ● בשל מגבלות אלה נאלצת מיקרוסופט להציע יישום שמבוסס על היכולות של אתר האינטרנט באריזה שונה

מיקרוסופט (Microsoft) מודה שמכשירי חלונות פון (Windows Phone) מציעים למשתמשים בהם יכולות נחותות בכל הקשור לשימוש בשירותי אינטרנט פופולריים, אך היא תולה את האשמה לכך בגוגל (Google).

בהודעה שפרסם אמש (ד') בבלוג כתב דייב היינר, סגן נשיא במיקרוסופט והיועץ המשפטי הראשי של החברה, כי בענקית התוכנה השקיעו שנתיים של עבודה בניסיון להציע יישום יו-טיוב (YouTube) ברמה הגבוהה ביותר למכשירי חלונות פון, ללא הצלחה.

"יישומי יו-טיוב למכשירי אנדרואיד (Android) ו-iPhone היו שניים מהיישומים המובילים בטבלאות ההורדות ב-2012", כתב. "בכל זאת, בגוגל מסרבים להעניק למשתמשי חלונות פון גישה ליו-טיוב ברמה ממנה נהנים משתמשי מערכות ההפעלה הסלולריות האחרות".

על פי היינר, בגוגל מסרבים להעניק למיקרוסופט גישה לנתוני מטה, הנחוצים כדי לספק את מלוא היכולות של יו-טיוב, ובכלל זה מתן ציונים או חיפוש סרטונים לפי קטגוריות. בשל מגבלות אלה נאלצת מיקרוסופט להציע יישום שמבוסס על היכולות של אתר האינטרנט באריזה שונה – בניגוד ליישומים המיועדים לפלטפורמות אחרות ומציעים חוויית שימוש עשירה יותר.

על אף שמנהלי יו-טיוב גילו נכונות לסייע לאנשי מיקרוסופט, נראה שבהנהלה הבכירה של גוגל אוסרים עליהם לעשות זאת. "בחודש שעבר גילינו שניתנה הוראה מפורשת, מההנהלה הבכירה של גוגל, לא לאפשר חוויית שימוש ברמה גבוהה ביו-טיוב במכשירי חלונות פון", טען היינר.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מתלוננים במיקרוסופט, חברה שנחשבת כיום ל-"אנדרדוג" בעולם המכשירים הניידים, על ניסיונות של גוגל לפגוע באופן שבו פועלים שירותיה במכשירים של מיקרוסופט. בחודש שעבר טענה הענקית מרדמונד, כי "הופתעה מאוד" לגלות שגוגל הפסיקה את השירות החופשי Google Sync לסנכרון דואר אלקטרוני, רישומי יומן ואנשי קשר מג'י-מייל (Gmail) במכשירי חלונות פון, שהתבסס על פרוטוקול Exchange ActiveSync.

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל לטענות של היינר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים