משרד החינוך ואינטל השיקו תוכנית לקידום תלמידי העתודה המדעית-טכנולוגית

התוכנית היא בין האמצעים להשגת היעד של משרד החינוך להגדלת מספר התלמידים שלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת מכ-6.5% כיום ל-14% בשלוש השנים הבאות ● המשרד ישקיע כ-200 מיליון שקלים ואינטל - כ-20 מיליון, על מנת לקדם את החינוך בנושא ● שיתוף הפעולה בין אינטל למשרד החינוך כולל מתן ייעוץ טכנולוגי ומתודולוגי, בנייה ויישום של מודל לשיתוף פעולה בין ההיי-טק לכיתות מצוינות מדעית-טכנולוגית ונטילת חלק בהכשרת תלמידים מצטיינים במדעי המחשב

משרד החינוך ואינטל (Intel) השיקו את תוכנית החינוך לקידום תלמידי העתודה המדעית-טכנולוגית. התוכנית פועלת בהלימה ליעד שהציב שר החינוך, גדעון סער, לחיזוק לימודי המדעים, תוך שימת דגש על הפריפריה.

משרד החינוך הציב יעד של הגדלת מספר תלמידי התיכון הלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת משיעור של כ-6.5% כיום ל-14% בשלוש השנים הבאות. המשרד ישקיע בארבע השנים הבאות כ-200 מיליון שקלים ואינטל תשקיע כ-20 מיליון, על מנת לקדם את החינוך במקצועות מדעיים, טכנולוגיים, הנדסיים ומתמטיים.

התוכנית פועלת ביותר מ-29 בתי ספר בחיפה ובדרום הארץ, לרבות בקריית גת, אשקלון, באר שבע, חורה, נתיבות ואשדוד. בתי הספר הללו מעודדים את התלמידים לבחור ולהתמיד במקצועות מדעיים וטכנולוגיים. התוכנית עושה שימוש במדיה חברתית, קליפים ומשחקים וירטואליים שכולם נועדו להעניק השראה לתלמידים. בנוסף, התלמישים נחשפים במסגרתה לסביבת ההיי-טק באמצעות ביקורים במתקן הייצור של אינטל.

שיתוף הפעולה בין אינטל למינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך כולל מתן ייעוץ טכנולוגי ומתודולוגי על ידי אנשי החברה להגדרת סטנדרטים, מדיניות ואסטרטגיה במסגרת תוכנית "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21"; בנייה ויישום של מודל לשיתוף פעולה בין התעשייה עתירת הידע בישראל לכיתות מצוינות מדעית-טכנולוגית; ונטילת חלק בהכשרת תלמידים מצטיינים בתחום מדעי המחשב.

כנס ההשקה נערך במעמד מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ונשיא אינטל ישראל, מולי אדן. שטאובר אמרה בטקס, כי "ידע במדע וטכנולוגיה הוא חלק מההשכלה הכללית הדרושה כיום ותידרש בעתיד מכל אדם בחברה. לשיתוף הפעולה עם אינטל – מגזר עסקי מצליח החובר בתרומה ופעולה לסייע להשגת מטרות משרד החינוך – יש בסיס ערכי ומשמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים