רוברט אילטוב, השדולה למען ההיי-טק: "ישראל צריכה להיות אטרקטיבית למשקיעים פרטיים וחברות רב לאומיות"

"הנושא עמד לנגד עיניי בכל חוק ובכל פעילות שעשינו במסגרת השדולה. עשינו הרבה מאד דברים למען תעשיית ההיי-טק בישראל", כך אומר אילטוב – יו"ר השדולה למען תעשיית היי-טק בישראל, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת כנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "יש צורך בהמשך מואץ של פיתוח ההון האנושי של האקדמיה והמחקר. כך, נצליח לייצר מהנדסים מוכשרים וחזקים, שכן בכמות אנחנו לא יכולים להתחרות מול הודו, סין וארה"ב"

"ישראל צריכה להיות אטקרטיבית למשקיעים – הן למשקיעים פרטיים כגון אנג'לים, והן משקיעים גדולים וחברות רב לאומיות. הדבר הזה עמד לנגד עיניי בכל חוק ובכל פעילות שעשינו במסגרת השדולה", אומר חבר הכנסת רוברט אילטוב – יו"ר השדולה למען תעשיית היי-טק בישראל בכנסת ומספר 25 ברשימת הליכוד-ביתנו בבחירות לכנסת ה-19, בשיחה עם אנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שייערך ב-17 בינואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.

איך אתה מסכם את הקדנציה היוצאת?
"עשינו הרבה מאוד דברים למען תעשיית ההיי-טק בישראל. ראשית, העברנו מספר חוקים, בהם חוק האנג'לים והכרה בהון האנושי לצורך חוק עידוד השקעות הון. הגשנו הצעה לעידוד קידום אנשים בני 45 פלוס בתעשיות ההיי-טק. לצערנו, לא הספקנו להעביר אותו בקריאה ראשונה ולכן נצטרך להעביר אותו מחדש. קיימנו שולחן עגול בנושא הקלת גיוס כספים מהציבור בענף ההיי-טק. הרעיון הוא להשוות את ההטבות הניתנות לתעשיית ההיי-טק עם אלו הניתנות בתחום חיפושי גז ונפט. ברגע שנעשה זאת, נוכל לגייס כסף רב יותר לענף, שהוא כידוע תחום מסוכן.

שנית, גיבשנו תוכנית להקמת עמק קיברנטי בנגב המזרחי. השקנו את התוכנית בשדולה והצגנו אותו גם לעיריית דימונה. אני חושב שהמהלך יכול לתפוס כותרת של פרויקט לאומי – הקמת אקו-סיסטם שלם בנגב המזרחי, שיכלול מסחר, פיתוח, לימודים אקדמיים גבוהים ותעשייה. הכל ביחד יתפתח לכדי עמק סיליקון ישראלי בתחום הסייבר. המיקוד דווקא בתחום הזה נגזר מהעובדה שחלק גדול מאנשי כוחות הביטחון בתחום זה עוברים לאזור הנגב".

אילטוב התייחס לתיקון לחוק שעות העבודה והמנוחה שקידם במהלך המושב האחרון של הכנסת, שנועד להסדיר את נושא העבודה מהבית. "שלי יחימוביץ'", הוא מוסיף, "לא כללה את נושא ההיי-טק בצורה מסודרת בחוק שעות העבודה והמנוחה. בגלל העובדה שחלק גדול מפעילות ההיי-טק הוא מול העולם, כנראה יהיה צורך בהצעת חוק בנושא, בהסכמה עם העובדים תוך שיפור שכרם. כך, יגיעו למסקנה שעובד יוכל לעבוד מהבית בלי להדפיס כרטיס. זה פוגע בנשים עם ילדים ולא מאפשר להם לעבוד, וכן גם בנכים ובאנשי היי-טק".

לדבריו, "נושא חשוב אחר שהעלינו והגענו להסכמה עליו עם משרדי האוצר והחינוך הוא חוק עידוד חיילים משוחררים ללימוד טכנולוגיה והנדסה. לצערנו, לא הצלחנו להעביר גם אותו בקריאה ראשונה, ולכן נצטרך להגיש אותו מחדש. העברנו את חוק התקרה – חוק חשוב מאוד למשקיעים, שקובע תקרה של החזר מדענקים למדינה של עד פי שלושה למי שנשאר בארץ, ועד פי שישה למי שעוזב לחו"ל. החוק יקל על המשקיעים ויספק להם ודאות והבנה – מה הם צריכים לשלם והאם כדאי להם לקחת כספי מדען. זה דבר שלא היה קיים, שכן המדען יכול היה לדרוש כל סכום בזמן ההחזר. היום הנושא הזה מסודר, ומשקיע יודע מה לעשות וכמה הוא צריך לשלם".

מה יש לך לומר לחברי האיגוד שיגיעו לאירוע?

"איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה הוא אחד האיגודים החשובים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומדהים עם הארגון, שעשה פעילויות רבות לקידום התעשייה. אנחנו מתייעצים איתם בכל הקשור לקידום החקיקה בנושא, כי חשוב שיהיה סנכרון בין חקיקה לבין הצרכים של התעשייה, אחרת החוק יהיה לא רלוונטי. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא איתו. האיגוד מייצג את כל סוגי תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, והוא ללא ספק אחד החשובים".

לסיכום, אומר חבר הכנסת אילטוב, כי כדי להשיג את עידוד ההשקעה, "יש צורך בהמשך מואץ של פיתוח ההון האנושי של האקדמיה והמחקר. כך, נצליח לייצר מהנדסים מוכשרים וחזקים, שכן בכמות אנחנו לא יכולים להתחרות מול הודו, סין וארה"ב. בנקודה הזו צריך להשקיע את המשאבים שלנו ולהכין תשתית רגולטורית נוחה למשקיע. אלו שני התנאים המוקדמים להגעת משקיעים".

חבר הכנסת רוברט אילטוב יהיה אחד המשתתפים בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. הכנס יתקיים ב-17 בינואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים