ארצות הברית: החקירה נגד גוגל נסגרה; הרשויות קבעו שהחברה לא הטתה תוצאות חיפוש

חברי רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית קבעו ברוב גדול שגוגל לא ביצעה הטיה של התוצאות כדי לפגוע במתחרותיה ● עם זאת, גוגל התחייבה שלא לעשות עוד שימוש בסקירות ונתונים מאתרי אינטרנט של חברות מתחרות לצורך מוצריה שלה ולאפשר למפרסמים לייצא נתונים, על מנת להעריך בצורה עצמאית את התוצאות של מסעות הפרסום

הישג חשוב לגוגל (Google): רשות הסחר הפדרלית (FTC) של ארצות הברית הודיעה בסוף השבוע שהחקירה נגדה נסגרה לאחר שהגיעה למסקנה, כי ענקית החיפוש לא הטתה את תוצאות החיפוש כדי לפגוע במתחרותיה. חברי הרשות הצביעו ברוב של ארבעה נגד אחד על הסכם הפשרה עם גוגל, ופה אחד – חמישה תומכים מול אפס מתנגדים – על סגירת החקירה נגדה.

עם זאת, מהרשות נמסר עוד, כי גוגל התחייבה שלא לעשות עוד שימוש בסקירות ונתונים מאתרי אינטרנט של חברות מתחרות לצורך מוצריה שלה ולאפשר למפרסמים לייצא נתונים, על מנת להעריך בצורה עצמאית את התוצאות של מסעות הפרסום.

כן התחייבה החברה שלא לדרוש עוד צווים שיאסרו על מכירות של מוצרים מתחרים במסגרת תביעות על הפרה של זכויות בפטנטים שנחשבים לתקן חיוני לצורך תמיכה הדדית במוצרים.

מיקרוסופט (Microsoft) וחברות נוספות דרשו מה-FTC להגיש נגד גוגל תביעה נרחבת של הגבלים עסקיים, בדומה לתביעה שהוגשה בשנות התשעים נגד הענקית מרדמונד. בין השאר, התלוננו חברות אינטרנט קטנות יותר, דוגמת Nextag, שגוגל מטה את תוצאות החיפוש על מנת להבליט מוצרים שלה עצמה, להוריד את הדירוג של מוצרים מתחרים ולהקשות על הלקוחות לאתר אותם.

במסיבת עיתונאים צפה יושב ראש GTC, ג'ון לייבוביץ', כי תימתח ביקורת על החלטת הרשות שלא להמשיך בחקירה נגד גוגל. "אף על פי שיש מי שהיו רוצים לראות תביעה נרחבת נגד גוגל על הטייה של תוצאות חיפוש, העובדות לא מורות שיש הצדקה לכך", אמר.

ואמנם, וויט אנדריוס, אנליסט מגרטנר (Gartner), ביקר את ההחלטה ואמר, כי "אף פעם לא חשבתי שאנשי הרשות יתייצבו באמת מול אחד המותגים הפופולריים ביותר בעולם ונגד ציבור הבוחרים שאוהד את אותו מותג".

בין החברות שהגישו את התלונה נגד גוגל הייתה Yelp, שמפעילה רשת חברתית שכוללת סקירות של משתמשים. בחברה הביעו אכזבה מההחלטה של לסגור את החקירה ואמרו, כי היא "מייצגת בעינינו החמצה של הזדמנות להגן על החדשנות בכלכלת האינטרנט". דובר Yelp, וינס סוליטו, מסר ש-"אנחנו מצפים שחקירות של הרשויות יניבו הצלחות משמעותיות יותר".

ממיקרוסופט לא נמסרה תגובה ישירה לגבי סגירת החקירה, אך היועץ המשפטי של החברה, דייב היינר, התלונן בהודעה שפרסם בבלוג בשבוע שעבר על שגוגל אינה מאפשרת להציע יישום יו-טיוב (YouTube) מלא במכשירי חלונות פון (Windows Phone).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים