בספריית הקונגרס שוקדים על ארכיון שיכלול 170 מיליארד ציוצים בטוויטר

אנשי הספרייה אספו את כל ההודעות המופצות בטוויטר וכעת הם שוקדים על הכנת הארכיון ● הספרייה עדיין לא פתחה את הארכיון לחוקרים, אולם עד עתה היא קיבלה כ-400 פניות של חוקרים בנושא ● בהודעה שפורסמה בנושא נכתב, כי "טוויטר מציע אוסף מסוג חדש ובעל חשיבות רבה למשימה שלנו"

מתנגדות למסקנות הוועדה של הקונגרס.

ספריית הקונגרס של ארצות הברית הודיעה בסוף השבוע, כי אנשיה השלימו תהליך של איסוף כל ההודעות המופצות בטוויטר (Twitter) וכי כעת הם שוקדים על הכנת ארכיון שיכיל יותר מ-170 מיליארד ציוצים. הנפח הכולל של הארכיון יהיה כ-133 טרה-בתים.

במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים ב-2010 מספקת הרשת החברתית לספרייה את כל ההודעות הציבוריות, החל מ-21 מיליארד ההודעות שנוצרו מ-2006, בה הוקם השירות, ועד אפריל 2010, בתוספת יותר מ-150 מיליארד ההודעות שנוצרו מאפריל 2010 ועד היום. לכל הודעה נלווים כ-50 שדות של נתוני מטה.

בהודעה שפרסמה ספריית הקונגרס צוין, כי "טוויטר מציע אוסף מסוג חדש ובעל חשיבות רבה למשימה שלנו. כיום, המדיה החברתית היא אחד האמצעים העיקריים לתקשורת וביטוי עצמי, והיא משלימה את המכתבים, העיתונות, המגזינים ושאר המקורות שנאספים על ידי ספריות מחקר".

לפי ההודעה, "על אף שאנחנו עדיין בשלב ההקמה והייצוב, ועדיין איננו מציעים גישה לחוקרים, קיבלנו כבר כ-400 פניות מחוקרים מרחבי העולם, שעוסקים בשלל נושאים – מעיתונות ותקשורת של נבחרי ציבור ועד למעקב אחר שיעורי חיסון ופעילות של מניות בשוק".

יצוין, כי טוויטר הודיעה בחודש שעבר שתאפשר לכל משתמש להוריד את הארכיון הפרטי שלו כקובץ – אם כי זהו שירות בעל אופי שונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים