ארצות הברית: המצוק הפיסקלי עדיין מאיים על הוצאות המיחשוב

ההסכם להעלאת שיעור המס יחזק אמנם את הכלכלה, אך קיצוצי התקציב האוטומטיים שעלולים עדיין להיכנס לתוקף בחודש מרס מאיימים על תקציבי המיחשוב - כך על פי חברות המחקר ● לפי ההערכות, הקיצוצים הללו עשויים להשפיע על אלפי תוכניות של הממשל ועל דל, שהיא אחת מחברות ההיי-טק הגדולות בעלות החשיפה הגבוהה ביותר למיתון

חברות המחקר גרטנר (Gartner) ופורסטר (Forrester) פרסמו בסוף השבוע את התחזיות השנתיות שלהן לגבי ההוצאות על מיחשוב בשנה הקרובה. בשתי החברות מציינים, כי הפיתרון החלקי שנמצא בשבוע שעבר למשבר המצוק הפיסקלי יתרום אמנם לגידול מתון של תקציבי המיחשוב בשנה הקרובה, אך בחברת המחקר Discern בחרו דווקא להדגיש בסוף השבוע שהאיום עדיין לא חלף.

סינדי שואו, אנליסטית בחברה, ציינה בדו"ח שפרסמה ללקוחותיה, כי המשמעות של ההסכם שהתקבל היא שאפילו אמריקנים שמשתכרים פחות מ-400 אלף דולרים ייאלצו לשלם שיעורי מס גבוהים יותר. לדבריה, עובדה זו, יחד עם הקיצוצים בתקציב הממשל הפדרלי, שייכנסו לתוקף באופן אוטומטי אלא אם יושג הסכם נוסף עד מרס, עדיין מרחף איום משמעותי על הוצאות המיחשוב בשנה הקרובה.

הקיצוצים שאמורים להיכנס לתוקף במרס עשויים להשפיע על אלפי תוכניות של הממשל, שרבות מהן קשורות למיחשוב. "לפנינו חודשיים נוספים של חוסר ודאות לגבי הוצאות המיחשוב של הממשל ותשלומי מס גבוהים יותר עבור מרבית האמריקנים, בתוקף החל מ-1 בינואר. משום כך, אנחנו צופים שקצב הצמיחה יואט בחלקה הראשון של 2013", כתבה שואו בדו"ח. "הדבר מגביר את הלחצים על הוצאות המיחשוב ומפחית את התחזיות לגבי הדוחות הכספיים הקרובים. איננו רואים אף חברת מיחשוב כחסינה".

מבין חברות ההיי-טק הגדולות אמורות מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM) לפרסם דו"חות כספיים בחודש הנוכחי: מיקרוסופט ב-24 בינואר ויבמ ב-22 בו. שואו מעריכה, כי "יבמ ערוכה בצורה הטובה ביותר לקראת תקופה של האטה כלכלית". זאת, בשל הנוכחות האיתנה שלה בשווקים מתפתחים דוגמת סין, בה נרשמת, להערכת שואו, התאוששות בהוצאות הארגוניות על מיחשוב, וגם הודות לדגש ששמה החברה על מוצרים שבהם מתח הרווחים גבוה, דוגמת תוכנה לארגונים.

עוד ציינה שואו, כי דל (Dell), שאמורה לפרסם דו"חות כספיים ב-19 בפברואר, היא אחת מחברות ההיי-טק הגדולות בעלות החשיפה הגבוהה ביותר למיתון. "בטווח הקרוב, מבחינתה של דל, ההתפתחויות החיוביות בתחום השירותים אינן יכולות לפצות על המגמות השליליות בתחום החומרה", כתבה בדו"ח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים