תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | שירותי ענן מבית HP

06/01/2013 14:05

מאת זאב שניר, ארכיטקט פתרונות לארגונים, חטיבת Enterprise Services ב-HP

כחלק מאסטרטגיית ה-Converged Cloud של HP, החברה משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בבניה, פיתוח והשקה של מגוון שירותים במודל ענן. HP היא החברה הראשונה אשר מציגה מודל היברידי של שירותי ענן החל משירותי מחשוב מסורתיים, שירותי ענן פרטי, שירותי ענן פרטי מנוהל או ענן ציבורי. הגמישות הרבה בסל השירותים של החברה מאפשר לה לתת מענה לסוגים שונים של לקוחות ולכל סוג של דרישה בין אם מצד משתמש פרטי או ארגוני, המחפשים פתרונות מהירים, סטנדרטיים, מאובטחים וללא השקעה מיותרת בנכסים כפי שמצופה ממודל ענן כיום. שירותי הענן השונים של HP נבנו על בסיס משותף של טכנולוגיית ה-Converged בנוסף למוצרים משלימים בשוק, ובכך איפשרו ללקוח את החופש לבחור במודל הענן המתאים לו, ואף לבצע אינטגרציה של מספר מודלים אשר יוצרים ישות אחת של ענן. נרחיב מעט על ההבדלים בין המודלים השונים, בכדי להבין מדוע HP בחרה להציג מגוון רחב כל כך של שירותי ענן.

הענן הציבורי של HP הינו שירות הפתוח לכל. למעשה, כל מי שברשותו כרטיס אשראי יכול להיכנס לאתר האינטרנט ולבצע הזמנה של משאבי מחשוב לבחירתו, ואת משך הזמן הנדרש לו. המודל מתאים בעיקר ללקוחות פרטיים, או לארגונים המבקשים פתרון מהיר, ללא התחייבויות מיוחדות. יש כאלה המשתמשים בו לצורכי אחסון נתונים, יש כאלה המבקשים ליצור סביבת פיתוח או בדיקות זמנית וכדומה. הענן הפרטי של HP, מבוסס על הקמת סביבת מחשוב באתר הלקוח או באחד ממרכזי הענן המוסמכים של HP. היתרון הגדול במודל זה, הוא הגמישות הרבה בבחירת המוצרים שיהוו את תשתית הענן, אך  החיסרון, מאידך יהיה העלות הגבוהה יותר, היות והפתרון אינו סטנדרטי ואינו מנצל תשתיות משותפות.

המודל השלישי, הינו ענן פרטי מנוהל. גם כאן מגוון השירותים גדול מאד ולכן נזכיר רק שני סוגים מרכזיים של המודל. סוג אחד של השירות הינו של תוכנה ושירותים מובנים מראש (SaaS). החברה מספקת שירותי ענן עבור רוב היישומים השכיחים כיום בארגון, ובכך מאפשרת לו לעבור למודל של הוצאה תפעולית (OPEX) מאשר CAPEX. בין היתר ניתן למצוא את שירותי הדואר האלקטרוני (Exchange), Collaboration (SharePoint), Real-Time Collaboration (Lync), Unified Communication, Microsoft Dynamics CRM, SAP, שירותי Cloud DR, שירותי Security ועוד. המודל החשוב השני הוא למעשה שירות ענן לתשתיות (IaaS). השירות ידוע בשמו הלועזי כ-Enterprise Cloud Services – Virtual Private Cloud.

זהו המודל הפופולרי ביותר בקרב הארגונים. HP הכשירה מספר מרכזים בעולם לטובת השירות והלקוח יכול לבחור סוגים שונים של משאבים ולשלם עליהם על פי צריכה. על אף שחלק מהתשתית היא משותפת, אין לטעות בנוגע למחוייבות של HP להפרדה ולשמירה על הפרטיות בין הלקוחות השונים. מרכזי המחשוב הוקמו תוך התחשבות בכל היבטי אבטחת המידע, ועמידה בכל התקנים המחמירים בשוק. HP אף מאפשרת ללקוח לבצע סקר מטעמו במרכז ע"י גורם בלתי תלוי. השירות כולל מכונות וירטואליות אך גם פיסיות, והלקוח יכול לבחור גם מי יהיה זה שינהל את המערכת. הוא יכול לבחור בניהול ע"י HP או לנהל בעצמו.

לסיכום, HP מוכיחה שוב שהיא מובילה בשוק העולמי בכל מה שנוגע לחדשנות ואספקת פתרונות לשיפור שיטת העבודה של לקוחותיה. תחום הענן הוא חלק מאסטרטגיה שהחברה משקיעה בו לא מעט, ורואה בו פתרון שישרת בעתיד את רוב הארגונים.

אירועים קרובים