בעקבות המחאה: גוגל החזירה לטלפונים מבוססי חלונות את הגישה לשירות המפות שלה

ענקית החיפוש חסמה את משתמשי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ללא אזהרה מוקדמת ורשמית, אך פניות רבות של משתמשי חלונות פון חשפו את המקרה ● על פי גוגל, המטרה לא היתה לפגוע במשתמשי חלונות פון, אלא למנוע גישה מדפדפנים שאינם מבוססים על Webkit, מנוע הקוד הפתוח לפיתוח דפדפנים ● זאת, לאחר שמיקרוסופט האשימה בשבוע שעבר את גוגל, כי היא מנסה לפגוע בחלונות פון בכוונה

גוגל (Google) הסירה את החסימה לשירות המפות שלה לטובת משתמשי טלפונים המבוססים על חלונות פון (Windows Phone), קצת יותר מ-24 שעות לאחר שנודע שחסמה את הגישה. ענקית החיפוש חסמה את משתמשי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft) ללא אזהרה מוקדמת ורשמית, אך פניות רבות של משתמשי חלונות פון חשפו את המקרה.

על פי גוגל, המטרה לא היתה לפגוע במשתמשי חלונות פון, אלא למנוע גישה מדפדפנים שאינם מבוססים על Webkit, מנוע הקוד הפתוח לפיתוח דפדפנים. זאת, כדי לספק חוויית שימוש טובה. באופן לא מפתיע, חלונות פון אינה מציעה דפדפן המבוסס על Webkit, לפחות לא כברירת מחדל. עוד מסרה החברה, כי היא בודקת מדי פעם את התאימות של שירות מפות גוגל עם דפדפנים ניידים, במטרה להבטיח אספקת חוויית שימוש טובה. "במבחן האחרון שלנו, גרסת המובייל של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) עדיין לא הצליחה לספק חוויית מפות טובה – בלי יכולת לבצע זום, גרירה מצד לצד ואפילו פונקציות בסיסיות. כתוצאה מכך, החלטנו להמשיך לכוון את משתמשי הגרסה הניידת של אקספלורר לאתר הראשי של גוגל, בו הם לפחות יוכלו לבצע חיפושים מקומיים. הדפדפן הנייד של פיירפוקס (Firefox) הציע חוויית משתמש טובה יותר, וזו הסיבה שמשתמשיו לא הופנו", השיבה גוגל לשאלות שהופנו אליה בנושא.

בנוסף, הודיעה ענקית החיפוש, כי הסרת החסימה לא מתבצעת בגין הביקורת, אלא בגלל התפתחויות אחרונות באינטרנט אקספלורר, שכעת מאפשרות להשתמש טוב יותר במפות גם בדפדפן מבית מיקרוסופט.

כזכור, לקראת סוף השבוע שעבר טענה מיקרוסופט, כי גוגל מנסה לפגוע בחלונות פון בכוונה. הדבר כולל, בין השאר, מניעת שימוש בפרוטוקול ActiveSync לסנכרון דואר אלקטרוני במכשירי חלונות פון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים