פלאפון וההסתדרות הסכימו לספור יחד את טופסי ההצטרפות של עובדי חברת הסלולר

נראה כי בעקבות פסיקתו התקדימית של בית הדין הארצי לעבודה, קיבלה עליה פלאפון את השינוי בתקנון ההסתדרות, המאפשר לעובדים לחתום על טופס הצטרפות באינטרנט ולא מתנה את ההצטרפות בתשלום דמי חבר ● היה ומספר המצטרפים להסתדרות יעמוד על לפחות שליש מעובדי פלאפון, תיאלץ הנהלת החברה להכיר בהתארגנות ולהיכנס למשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי עם נציגי הוועד

הנהלת פלאפון וההסתדרות הודיעו היום (א'), כי הושגה הסכמה ביניהן לגבי ספירת טופסי ההצטרפות להסתדרות מקרב עובדי החברה. זאת, על רקע הפסיקה התקדימית של בית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי למעסיקים אסור להביע דעה או להתערב בכל דרך שהיא בניסיונות עובדיהם להתאגד.

"מתוך רצון לקצר את התהליך", נכתב בהודעה המשותפת, סיכמו גיל שרון – מנכ"ל פלאפון, ואבי ניסנקורן – יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, "כי ספירת טופסי ההצטרפות להסתדרות של עובדי החברה תחל בשעות הקרובות. זאת, בהתאם להחלטות שאושרו בשבוע שעבר בעניין חוקת ההסתדרות בנושא הצטרפות חברים להסתדרות בהתארגנות ראשונית".

המשמעות היא, כי פלאפון קיבלה עליה את השינוי בתקנון ההסתדרות, שבוצע כמה שעות לאחר הגשת תביעה שלה נגד ההסתדרות, המאפשר לעובדים לחתום על טופס הצטרפות באינטרנט ולא מתנה את ההצטרפות בתשלום דמי חבר.

היה ומספר המצטרפים שחתמו על טופס ההצטרפות יעמוד על לפחות שליש מעובדי פלאפון (כ-1,485 מתוך 4,500 מקבלי השכר בפלאפון, נכון לספטמבר), תיאלץ הנהלת החברה להכיר בהתארגנות ולהיכנס למשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי עם נציגי הוועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים