גוידו פרדו-רוקואס, פיליפס מדיקל: "הממשלה צריכה להקצות תקציבים ולעודד חברות לפתוח פעילויות בישראל"

"משרד המדען הראשי עושה היום רבות למען מטרה זו, אולם היקף המשאבים לא עומד בקצב הדרישות", אומר פרדו-רוקואס – מנכ"ל פיליפס מדיקל סיסטמס טכנולוג'יס, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת כנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "החדשנות של הרופאים הישראלים, הנכונות שלהם לעבוד עם המהנדסים, הפיזיקאים והטכנולוגים - אין לה דומה בעולם"

"הממשלה צריכה להקצות תקציבים מיוחדים ומשמעותיים מאוד במטרה לעודד חברות גלובליות לפתוח פעילויות נוספות בישראל", אומר גוידו פרדו-רוקואס – מנכ"ל פיליפס מדיקל סיסטמס טכנולוג'יס ונשיא פעילויות פיליפס (Philips) בישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. פרדו-רוקואס ישתתף בכנס, שייערך ב-17 בינואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, וינחה את מושב הציוד הרפואי, מדע וטכנולוגיה.

"ניקח כדוגמה את פיליפס Healthcare: ב-2011 השקיעה החברה מאות מיליוני דולרים במו"פ בעולם, לרבות בחיפה. אלה חברות עם ראיית שוק מקצועית ובוגרת מאוד, עם ערוצי מכירה מפותחים שערכם לא יסולא בפז. כל סטארט-אפ יודע שצריך 10 מיליון דולרים לפיתוח הטכנולוגיה, אך לפיתוח השוק נדרשים 150".

לדבריו, הגורמים הרלוונטים בישראל לא אדישים למצב. "זה המקום לציין שמשרד המדען הראשי, בראשותו של אבי חסון, עושה היום רבות למען מטרה זו. ניכר, כי חסון וכל הצוות שלו מבינים היטב את הצרכים. הם באים מהתעשיה שלנו ומלווים אותנו במאמץ להשיג את המטרות המשותפות. עם זאת, היקף המשאבים לא עומד בקצב הדרישות".

מה יהיה נושא הרצאתך בכנס?
"אני מתכוון לדבר על ההזדמנות הנפלאה שיש בעולם של תעשיית הציוד הרפואי. לדעתי, ההגדרה תהיה: 'רואים רחוק ומשפיעים קרוב'".

למה דווקא לעודד את תעשיית הציוד הרפואי?
"בתפילת שחרית יש ברכה, שמסתיימת ב-'רופא כל בשר ומפליא לעשות'. בכל תרבות, הצורך שמקבל עדיפות הכי גבוהה הוא תחום הבריאות, וכך גם בכל גיאוגרפיה, בכל שוק מתפתח או בוגר – רוב הכסף מההכנסה הפנויה הולך לשיפור הרפואה. שיפור הרפואה גורם גם לדבר נוסף: אנשים מזדקנים ונחשפים לצרכים רפואיים נוספים, ושוב שוק הציוד הרפואי מתרחב. או אז מגיע הנס הזה של מדינת ישראל, בה יש היצע טכנולוגי פשוט נפלא שמשתלב עם עולם קליני מפותח מאוד. החדשנות של הרופאים הישראלים, הנכונות שלהם לעבוד עם המהנדסים, הפיזיקאים והטכנולוגים – אין לה דומה בעולם. במפגש הזה בין טכנולוגיה לעולם הקליני יש ההזדמנויות הנפלאות. יש משמעות מיוחדת בהקצאת מיטב הכישורים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר לשיפור חיי אדם. זו תעשיה שיש כלכלה בצדה, ומצד שני גם ייעוד".

נשיא פעיליות פיליפס בישראל המשיך ואמר, כי "כזכור, נשיא פיליפס הגלובלית, פראנס ואן האוטן, ביקר בארץ לפני מספר חודשים ואמר שהתרבות הישראלית משתלבת כתרבות הארגונית הרצויה של פיליפס. לכן, הוא מאמין, כי החברה תגדיל את הקשר שלה עם ישראל – בין אם זה על ידי הגדלת מרכז הפיתוח שלנו כאן, שמעסיק היום כ-600 אנשים, ובין אם זה על ידי שיתוף פעולה עם הסטארט-אפים הישראלים, שמאוד הרשימו אותו".

אתה יכול לספק דוגמאות?
"דוגמה מצויינת לכך היא הצינתור הוירטואלי, שפותח בפיליפס בחיפה ביחד עם רופאים ישראלים. 70% מהצינתורים בעולם לא מסתיימים בהכנסת סטנט או מעקף, אלא רק לצורך אבחון. המערכת שפותחה פה מאפשרת, באמצעות בדיקת CT לא פולשנית, להגיד לחולה האם העורקים הכליליים שלו נקיים מכל היצרות או אם לאו.

דוגמה נוספת יביא אחד האורחים בפאנל, רפי נווה, מגיוון אימג'ינג (Given Imaging). רק משוגעים יכולים לחשוב להכניס לתוך גלולה מצלמה, מקור אור, משדר וסוללה שתחזיק מעמד שמונה שעות עד שהגלולה גומרת את המסלול במעיים. רק משוגעים או אנשים בעלי חזון לטכנולוגיות מתקדמות מאוד. עוד דוגמה טובה היא ביוסנס מיוקנעם, שפיתחה ציוד חדיש לטיפול בהפרעות קצב הלב. אלו שלוש דוגמאות ששינו וישנו את פני הרפואה של העשור הנוכחי".

גוידו פרדו-רוקואס יהיה אחד המשתתפים בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. הכנס יתקיים ב-17 בינואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים