הארגונים משיבים מלחמה: המגזר העסקי יעתור לבג"ץ בפרשת פלאפון

בישיבת חירום של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שהתקיימה אמש (א') הוחלט, כי העתירה תוגש עוד השבוע, בדרישה לשנות את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה, שאסרה על מעסיקים להתערב בהתארגנות עובדים ● לדברי צביקה אורן, יושב ראש לשכת התיאום, "בית המשפט קיבל החלטה חד צדדית וקיצונית שעלולה לגרום לנזק בלתי הפיך"

החלו תגובות השרשרת להחלטה התקדימית של בית הדין הארצי לעבודה, שאוסרת על מעסיקים לפעול או להביע דעה בדרך כלשהי נגד ניסיון התאגדות של עובדיהם. ההחלטה ניתנה בהקשר של ניסיון ההתאגדות של עובדי פלאפון, שבסופו של דבר הצליח.

האיסור על הבעת עמדת המעסיק על התארגנות עובדים מעורר דאגה רבה בקרב המגזר העסקי. בישיבת חירום של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שהתקיימה אמש (א'), הוחלט לעתור לבג"ץ בפרשת פלאפון עוד השבוע, בדרישה לשנות את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה. הלשכה גורסת, כי הפסיקה פגעה קשות במעסיקים וכי יש לאפשר משא ומתן בין הלשכה להסתדרות, במטרה לקבוע כללים ברורים להקמת ארגונים יציגים.

לדברי צביקה אורן, יושב ראש לשכת התיאום, "בית המשפט קיבל החלטה חד צדדית וקיצונית, שמאיימת על המרקם העדין ביחסים שבין המעסיקים לעובדים. החלטה זו עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים