פורסטר: "ארגונים חייבים להטמיע כלי ניתוח צופה פני עתיד"

"השוק בתחום ניתוח נתונים צופה פני עתיד התעורר וטמונה בו הזדמנות עסקית", נכתב בדו"ח שפרסמה חברת המחקר ● היא קובעת ש-"סאס ויבמ מובילות את השוק ללא עוררין, אולם יש שחקן חדש בשוק, סאפ, שמספק ביצועים טובים"

"הגידול בשוק ה-Big Data, לצד הימצאות פתרונות לניתוח צופה פני עתיד (Analytics), מחייבים ארגונים להיענות לאתגר ולהטמיע כלים בתחום", כך קובעת חברת המחקר פורסטר (Forrester) בדו"ח חדש שפרסמה.

על פי הדו"ח, "השוק בתחום ניתוח נתונים צופה פני עתיד התעורר. ארגונים נדרשים להבין את ההזדמנות שנקרית בדרכם כדי להשתמש בנתונים הללו כדי להגדיל את הידע שלהם – על ההיבטים העסקיים, המתחרים והלקוחות שלהם. חברות יכולות להשתמש בתובנות הנוצרות כדי ליצור מודלים לניבוי ולהפחתת סיכונים, לקבל החלטות טובות יותר ולספק ללקוח יותר חוויות מותאמות אישית". האנליסטים צופים, כי התחום יצמח משמעותית בשלוש השנים הקרובות.

"כלים אנליטיים לניבוי מאפשרים לחברות להפחית סיכונים, לקבל החלטות מושכלות, וליצור בידול", נכתב בדו"ח, המצטט את המדען בן המאה ה-18, סר פרנסיס בייקון, שטען ש-"ידע הוא כוח". "עם כל הכבוד למדען גדול זה, במאה ה-21, ידע הוא רווח", נכתב. "חברות שיטמיעו פתרונות אנליטיים לניבוי יצליחו יותר עסקית. הנתונים כבר נמצאים, כל שנותר הוא לנתח אותם".

"ארגונים השקיעו שנים רבות בבניית מחסני נתונים ארגוניים, DWH, וכלי בינה עסקית, BI, אבל כלים לניתוח צופה פני עתיד הם שונים", כתבו אנשי פורסטר. "הם כוללים אלגוריתמים סטטיסטיים מתקדמים, כלי כריית נתונים ויכולות למציאת דפוסים שכלי BI מסורתיים לא יכולים לחשוף. כלי ניבוי אלה הם המנוע והדלק שחברות צריכות להטמיע כדי לרכוש יותר ידע על סביבתם העסקית".

"סאפ – שחקן חדש בשוק"
"סאס (SAS) ויבמ (IBM) הן בלא ספק מובילות שוק בתחום, עם פתרונות מובילים, אולם יש שחקן חדש בשוק, סאפ (SAP), שמספק ביצועים טובים", נכתב בדו"ח.

סאס, שמיוצגת בישראל זה שנים רבות על ידי מיה מחשבים, מובילה את השוק ואנשי פורסטר כתבו ש-"מאחוריה היסטוריה בת 36 שנים בתחום אספקת תוכנות וכלים לניתוח, היא מובילה את התחום וקיבלה ציונים טובים בכל המדדים שנבדקו. החברה מוכיחה, כי היא מעצמה בתחום הניתוח, תוך התמקדות בלתי מתפשרת. היא מציעה מערך רחב של כלי ניתוח וניבוי, עם ארכיטקטורה שתומכת במספר רב של פלטפורמות ונוכחות משמעותית בשוק. לסאס יש יותר מ-19,500 לקוחות, 3,000 מהם הטמיעו כלי ניתוח צופה פני עתיד".

על יבמ, השנייה, נכתב ש-"מיזם העולם החכם של הענק הכחול, לצד רכישות דוגמת SPSS ,Netezza ו-Vivisimo, מעידות על מחויבותה לתחום ניתוח Big Data וניתוח צופה פני עתיד. כלי הענק הכחול מסייעים לשנות את הפרדיגמה מלהגיב ל-לחזות". ליבמ יש יותר מ-1,500 לקוחות שהטמיעו ניתוח צופה פני עתיד.

לפי פורסטר, סאפ, המדורגת שלישית, "מצטרפת לתחום ניבוי העתיד, בשל ארכיטקטורה חזקה, אסטרטגיה ו-SAP HANA. כדי להצליח עם אסטרטגיה זו, סאפ חייבת להמשיך ולבנות את HANA עם יכולת לקבל זאת בתצורת מיחשוב ענן, במטרה שלקוחות שלא רוצים להתקין חומרה חדשה יוכלו לאמץ אותה בקלות. סאפ גם חייבת לשפר את המודלים שלה, כדי להתחרות מול סאס ויבמ". חוקרי פורסטר מעריכים, כי יש לחברה פחות מ-100 לקוחות שהטמיעו כלי חיזוי.

למקום הרביעי בדירוג הגיעה טיבקו (Tibco), שמיוצגת בארץ על ידי קבוצת יעל. אורקל (Oracle) דורגה חמישית ואחריה StatSoft ו-KXEN. אנשי פורסטר כינו את ארבע החברות הללו "שחקניות חזקות עם גישות ייחודיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים