תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם גדי פלדמן, ארכיטקט פתרונות בקבוצת הפריסייל של חטיבת הלקוחות הארגוניים ב-HP

08/01/2013 11:40

שלום גדי. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי גדי פלדמן, כאמור, ואני ארכיטקט פתרונות בקבוצת הפריסייל של חטיבת הלקוחות הארגוניים ב-HP.

מהם האתגרים של הלקוחות כיום?
ארגוני ה-IT מתמודדים היום עם מספר אתגרים מרכזיים. איך הם עומדים בקצב ומגיבים לדרישות החדשות של המשתמשים והארגון לשירותים חדשים ולתמיכה בהם. איך הם מורידים את זמן הקמת השירותים ומקרבים אותם לדרישות העסקיות מהיחידות העסקיות בארגון. ובגדול, איך הם מהווים אלטרנטיבה למגוון ספקי השירות בענן הציבורי המאפשרים קבלת שירותים בצורה מהירה, יעילה ולעיתים אף זולה יותר יחסית למה שמציע ה- IT הארגוני.

מה בין זה לבין תשתיות אחודות?
התשתיות האחודות הן רק צד אחד בכל הסיפור, וניגע בו בעוד כמה רגעים. אבל אני אדבר על תחום הענן שנכנס לחיינו בסערה לפני מספר שנים. עולם ה-IT השתנה לא מעט וממשיך להשתנות כל הזמן, ולארגונים ישנן היום הרבה יותר אפשרויות כאשר הם בוחנים איפה ואיך הכי נכון לספק שירות חדש ליחידות העסקיות. גם מצד היחידות העסקיות, הן לא רואות את גוף מערכות המידע כגוף היחיד שמסוגל לספק להן את השירותים השונים, השפע הקיים מחוץ לגבולות ה- Firewall הארגוני פשוט עשיר מדי מכדי שמישהו יוכל להתעלם ממנו.

אנחנו חושבים שבסופו של תהליך, הארגונים יעבדו בתצורה היברידית, בה שירותי ה-IT יגיעו מהענן הפרטי והן מהענן הציבורי, וזאת בהתאם לעלויות, דרישות האבטחה, תקנים, הביצועים ול-SLA של כל אחד מהשירותים. למעשה לפי סקר שערכנו לאחרונה, 75% ממנהלי ה-IT שנשאלו, מתכננים לעבוד בתצורה ההיברידית, בה השירותים השונים מגיעים מפלטפורמות ומקומות שונים.

כדי לעזור לארגונים להתמודד עם המצב הבעיתי משהו, יצרנו את פורטפוליו ה-Converged Cloud (או הענן האחוד אם תרצו), פורטפוליו המכיל פתרונות אשר תוכננו לעזור לחברות לעבוד בתצורה ההיברידית, לאפשר להם להחליט מה הסביבה והתצורה המתאימה ביותר עבור כל שירות ואולי יותר חשוב, לנהל את כל השירותים בצורה האפקטיבית ביותר.

כל הפתרונות בפורטפוליו מבוססים על ארכיטקטורה משותפת אשר מטרתה להרחיב את יכולות מחשוב הענן לסביבת ה- IT הארגונית כולה ובכך להאיץ את החדשנות, להוריד עלויות ולשפר את זריזות ה- IT ובכך לתרום עוד יותר להתמודד הארגון בזירה העסקית בו הוא פועל. כך למשל, סביבות הענן הפרטי והציבורי שלנו מבוססות על תשתיות אחודות זהות (חומרה ותוכנה) וזאת כדי להקל על הלקוחות בעבודה בסביבות אלה.

איפה הערך ללקוח?
הלקוחות מקבלים פורטפוליו עשיר מבית אחד עם מערכת ניהול אחת לכל סוגי העננים, כזה אשר מאפשר להם חופש בחירה מלא בבחירת התשתית המתאימה ביותר עבור השירותים השונים. בין אם זה יצירת ענן פרטי עבור DevOps כשלב ראשון וזאת כדי להוריד את זמני ההקמה של השירותים הפנימיים, בין אם זה הוצאת חלק מהשירותים (למשל, מערכות מיילים, או Unified Communications) לשירות מנוהל חיצוני, או בין אם מדובר על הקמת שירותים בענן הציבורי. פורטפוליו שירותים מלא לתהליך ה- Consumerization של שירותי ה-IT שלו.

מה יש ל-HP בעניין? איפה זה בא לידי ביטוי?
כאמור, פורטפוליו ה-Converged Cloud הוא המלא והבשל ביותר הקיים בשוק, המאפשר לארגונים את חופש הפעולה הנרחב ביותר. אשר איתו ארגונים יכולים לבנות, לנהל ולאבטח את סביבות הענן השונות שלהם. אנחנו לא מאמינים בלסגור את הארגונים לתצורות סגורות ומוגדרות מראש, מכאן שה- Converged Cloud מבוסס על עבודה עם סטנדרטים פתוחים, תמיכה ב-hypervisors שונים, סביבות פיתוח, מערכות הפעלה ותשתיות חומרה שונות. זה בא לידי ביטוי כבר היום, עם למעלה מ- 800 לקוחות של הענן הפרטי, אלפי לקוחות בענן הציבורי ועשרות ספקי שירותים אשר מספקים את השירותים שלהם תשתיות הענן שלנו.

תודה גדי. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפישה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים