יגאל שניידר, אלכסנדר שניידר: "ביום כזה חשוב לזכור שגם סופות ושיטפונות מאיימים על הדטה-סנטר"

"בישראל נהוג לחשוב היום יותר על נושאי אבטחת מידע וטילים, ובשל כך חדרי מחשב רבים יורדים מתחת לאדמה, אולם כשאתר הוא תת קרקעי ונמוך - איום השיטפון נהיה ממשי יותר", אמר שניידר לאנשים ומחשבים ● לדבריו, כאשר מתכננים את מיקום הדטה-סנטר, יש לשים לב לכל איומי הייחוס - ושיטפון הוא אחד מהם

"הדטה-סנטר חווה איומים רבים – חלקם מתחום הסייבר וחלקם פיסיים. ביניהם יש צרות רבות, כגון רעידות אדמה, חדירה אנושית, ובמדינה שלנו גם רקטות וטילים. ביום כזה חשוב לזכור שגם סופות ושיטפונות מאיימים על הדטה-סנטר", כך אמר היום (ג') יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, בשיחה עם אנשים ומחשבים, על רקע הסופה הסוערת שפקדה את המדינה והגיעה לשיאה הבוקר.

לדבריו, "בישראל נהוג לחשוב היום יותר על נושאי אבטחת מידע וטילים, ובשל כך חדרי מחשב רבים יורדים מתחת לאדמה – בין אם מדובר באתרים חדשים לייצור ובין אם לטובת DR. איום הייחוס של שיטפון עלול להגיע מנהרות, כפי שקורה באירופה, או ממי גשם. כשאתר הוא תת קרקעי ונמוך – איום השיטפון נהיה ממשי יותר. דוגמאות 'חמות' יש לנו מסופת ההוריקן 'סנדי', אז דווח על הפסקות חשמל רבות, ארוכות וממושכות. גם דטה-סנטרים שתוכננו כיאות ובקפידה נפלו, כי הגנרטורים שלהם והמקומות בהם נטמנו מיכלי הדיזל – הוצפו. כך, גם אתרים שהושקעו בהם משאבים כספיים רבים לטובת יתירות – נפלו".

שניידר הסביר, כי "מה שנדרש הוא לפעול לפי משפט חז"ל: 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. כאשר מתכננים את מיקום הדטה-סנטר, יש לשים לב לכל איומי הייחוס – ושיטפון הוא אחד מהם. יש לוודא שאין מאגר מים בסביבה שיכול להציף את האתר, שיש מערכות ניקוז נאותות ובשום מקרה אין לסמוך על מערכות הניקוז של הרשות המוניציפאלית, אלא לטפל בכך עצמאית. כן יש לוודא שצנרת הבניין עצמו לא תגרום להצפה כי גם את זה ראינו שקורה".

"אנחנו, באלכסנדר שניידר, עושים כמה דברים למניעת הצפות", סיכם. "בין השאר, אנו מבצעים סקר יכולות וסיכונים לחדרי מחשב שכבר קמו, אשר מזהים את נקודות הכשל האפשריות, ומציעים תוכנית לצמצום הסיכונים. במקרים של תכנון אתר חדש, אנו עוברים על התכניות ומוודאים כי התכנון מביא בחשבון את כל איומי הייחוס הרלוונטיים, לרבות הצפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים