תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | פתרון בעיות עסקיות לא שגרתיות

עם תחילת שנת עבודה חדשה ושבועות מספר לאחר ששקעו קמעה הדיה המוצלחים של וועידת TLVForce 2012 - בה אירחה ServiceWise את Salesforce.com העולמית ולקוחותיה בישראל, החלטנו לספק לכם מסרים ותובנות לניהול קשרי לקוחות ומערך השירות בארגון ודוגמאות ליישומים מוצלחים המשרתים את הארגון נאמנה ● מילות המפתח הן: יצירתיות, חדשנות ואוטומציה ● בתקווה ל-2013 טובה יותר ממה שצופים האנליסטים

08/01/2013 12:40
עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת, סרוויס-ווייז יישומים עסקיים

מאת עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת בחברת SerivceWise, שותפת זהב של Salesforce.com בישראל

כל ארגון, בין אם נותן שירות ו/או יצרני, צריך להיות יצירתי וחדשני בתפיסת העסקית לא רק כדי להוביל אלא אפילו כדי לשרוד. הלקוחות שלך (שלנו, של הלקוחות שלנו וכו') יותר יצירתיים מבעבר. כדי לעמוד בסטנדרט, שהולך ונעשה גבוה, מתמודד הארגון עם אתגרים לא שגרתיים. גם אנחנו, ב-ServiceWise, מתמודדים עם אתגרים הניצבים לפתחינו. המסר שלנו הוא חומר למחשבה לכל ארגון באשר הוא: כיצד למנף תשתיות טכנולוגיות ליצירתיות עסקית?

לדוגמא, דרישות רגולטוריות ותקנות פנימיות שכמעט בכל רגע אנו נדרשים למלא אחריהן בזמן קצר. תיקון שנכנס לחוק הבריאות חייב את משרד הבריאות לבנות מנגנון דיווח לציבור רחב דרך אתר האינטרנט שלו. המנגנון נועד לאפשר רישום תרומות שמגיעות מתורמים למוסדות הרפואיים, דוגמת ב"יח, קופ"ח, רופאים, עמותות… אגף מערכות המידע במשרד הבריאות אימץ את פלטפורמת Force.com לצורך מענה בלו"ז מהיר. נבנה מודל נתונים התומך בניהול המידע, פותחה אינטגרציה בין האתר למערכת המידע, טפסים דינמיים להזמנת התרומות מצד התורם ומהצד הנתרם, בטכנולוגיית VisualForce, ללא צורך בניהול משתמשים. הפרוייקט הוכתר בהצלחה ומשמש את המשרד ביעילות רבה ותחת עמידה בדרישות הרגולטוריות.

אתגר נוסף: חדשנות. אם הארגון אינו מתחדש בקצב הראוי, הוא נשאר מאחור. המשימה היא ליישם חדשנות מבלי לפגוע בעסקי ליבת הארגון. תסכימו כי אין טעם להשתמש במערכות שנועדו לטפל בתהליכים המאסיביים והמסורתיים לטובת צרכי יחידת חדשנות, שלרוב הינה קטנה, בעלת צרכים יחודיים ומעדיפה פתרונות זריזים. מבחינת ה-IT זו הזדמנות להיכנס לטכנולוגיה חדשה, מהירה, גמישה, תוך מתן מענה ל-Business ופחות התעסקות בתשתיות. כלומר המנמ"ר הינו חלק מהתהליך העסקי.

ServiceWiseדוגמא טובה לנ"ל היא חברת החשמל. בחברה פועלת מערכת CRM on premise שתומכת בליבת הפעילות. כאשר התעורר צורך בתמיכה בתהליכי המכירה ביחידת היזמות העסקית, הם מצאו לנכון לבחור מערכת אחרת שתתמוך בתהליכים העסקיים ההיחודיים שלה, החל משלב ניהול הפניות, ניהול ההזדמנות העסקית , ועד ניתוח ההוצאות וההכנסות ברמת הזדמנות ולקוח. כאן נבחרה Salesforce דווקא בשל יכולותיה כמערכת CRM מובילה, לצד המערכת המאסיבית.

וכעת – אוטומציה. היום, כשהעולם מתמודד עם מספר נתונים עצום ובזמן אמת, הרי שאוטומציה אינה מילת גנאי. אוטומציה מאפשרת להתמודד עם השינויים והצרכים המשתנים בעבודה מורכבת ומרובת נתונים. לדוגמא: חברת myThings המככבת ראשונה ברשימת 50 החברות הצומחות ביותר ב-5 השנים האחרונות ע"פ "דלויט", עם גידול דרמטי של 7830% (!) על פני חמש שנים. ב-myThings, השימוש בגיליונות אלקטרוניים לביצוע תהליכי בילינג ידניים לא תמך בגידולה המאסיבי והיה ברור כי הפלטפורמה Force.com יכולה לעשות את העבודה היטב. לאחר מספר חודשים בלבד, תוך פיתוח ממשק למערכות הפנימיות של myThings, הוקם מודול הבילינג והתהליך מתבצע ביעילות רבה במערכת מבוססת Force.com.

ולסיום –  ניהול מועדוני נאמנות לטובת חיזוק המותג והקשר עם הגורמים השונים בחברה… לדוגמא, חברת סולראדג', מובילה בתחום הסולארי וחדשנות עסקית, העושה שימוש ב-Salesforce בכל סניפיה בעולם. המערכת המנהלת את מועדון השותפים, מבוססת פלטפורמת Force.com מסייעת לחבר בין מיתוג לשירות ולחזק את הקשר עם שכבת הפצה אסטרטגית (המתקינים).

אירועים קרובים