אפל מציינת אבן דרך: 40 מיליארד הורדות של יישומים מ-App Store

נתון זה הושג מאז יולי 2008, כאשר כמעט מחצית מההורדות בוצעו ב-2012 לבדה ● הישג לא פחות מרשים: קיימים 500 מיליון חשבונות של לקוחות אפל ב-App Store ● הביצועים המרשימים הושגו לאחר שסטיב ג'ובס לא צפה את ההצלחה הגדולה של החנות ונעתר לאפשר להכליל בה יישומים מצד שלישי רק לאחר שכנועים רבים

מכרה זהב למפתחים - App Store

מאז יולי 2008 הורידו לקוחות אפל (Apple) יותר מ-40 מיליארד עותקים של יישומים מחנות App Store – כך מסרה החברה אמש (ב'). נתון זה לא כולל הורדות חוזרות או עדכונים של יישומים קיימים. יצוין שקרוב ל-20 מיליארד מההורדות הללו נרשמו ב-2012.

עוד מסרה אפל, כי כיום קיימים יותר מ-500 מיליון חשבונות פעילים ב-App Store. זהו נתון מרשים במיוחד בהשוואה למספרם של החשבונות הפעילים בחנות של אמזון (Amazon), למשל, שעומד על 188 מיליון.

נראה שאפילו מייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס, לא צפה את ההצלחה הגדולה. כשנערכה אפל להציג את מכשירי iPhone ב-2007 התנגד ג'ובס להציע ב-App Store יישומים שלא פותחו על ידי אפל עצמה וחשש שיישומי תוכנה מצד שלישי יפגעו בחוויית השימוש.

על פי הביוגרפיה שכתב וולטר איזקסון, רק לאחר שחבר מועצת המנהלים, ארתור לווינסון, וסגן הנשיא העולמי הבכיר לשיווק מוצרים, פיל שילר, לחצו על ג'ובס שוב ושוב הוא נעתר והסכים להכללת יישומים מצד שלישי ב-App Store.

אדי קיו, סגן נשיא בכיר לתוכנות ושירותי אינטרנט באפל, ציין ש-"מפתחים הרוויחו ב-App Store יותר משבעה מיליארד דולרים ואנחנו מוסיפים להשקיע כדי לספק להם את המערכת האקולוגית הטובה ביותר, על מנת שיוכלו ליצור את היישומים החדשניים ביותר בעולם".

אין ספק שלפחות חלק ממפתחי היישומים אכן זוכים להצלחה נאה. על פי חברת המחקר Distimo, מספר מצומצם של מפתחים מובילים זוכים לנתח גדל והולך מההכנסות שמניבה App Store. על פי נתוני החברה, בנובמבר האחרון היו שבעה יישומים אחראים ל-10% מכלל ההכנסות של App Store. בינואר אשתקד, 11 יישומים היו אחראים לשיעור דומה.

לפי הנתונים של אפל, שתי מפתחות מובילות של משחקים – החברות Backflip Studios ו-Supercell – נהנו יחד מהכנסות של 100 מיליון דולרים מהורדות יישומים בחנות של אפל.

עם זאת, ההכנסות של מרבית מפתחי היישומים נמוכות בהרבה. בסקר שנערך ב-2011 נמצא, כי ההכנסות של 50% מהמפתחים למערכות iOS, מאז תחילת פעילותם ב-App Store, הסתכמו בפחות מ-3,000 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים