גרטנר: הוצאות ה-ICT יגדלו השנה ב-4% ויעמדו על כארבעה טריליון דולרים

העלייה הצפויה השנה בתחום אותה חוזה גרטנר בתחזית הנוכחית גבוהה יותר מזו שחזתה ברבעון הקודם ● על פי חברת המחקר, ב-2014 יעלו הוצאות ה-ICT במעט פחות מ-4% ● לדברי ריצ'רד גורדון, סגן נשיא בגרטנר, "חוסר הוודאות סביב הסיכויים לצמיחה הכלכלית העולמית הוא הגורם המעכב העיקרי לצמיחת ה-IT, אולם הרבה ממנו מתפוגג, ולכן אנחנו צופים לצמיחה מואצת בהוצאות על IT"

ההוצאות ברחבי העולם על IT צפויות לעמוד השנה על 3.737 טריליון דולרים – כך על פי תחזית מעודכנת של חברת המחקר גרטנר (Gartner). מדובר בעלייה של 4.2% לעומת 2012, אז הן עמדו על 3.588 טריליון. על פי התחזית, בשנה הבאה הן יעלו ב-3.8% לעומת השנה ויעמדו על 3.881 טריליון.

העלייה הצפויה השנה בתחום אותה חוזה גרטנר בתחזית הנוכחית גבוהה יותר מזו שחזתה ברבעון הקודם, שעמדה על 3.8%. האנליסטים של גרטנר מציינים שחלק ניכר מהגידול הצפוי נובע מהפער בין מטבעות שונים בעולם לעומת הדולר. אילו נמדד הגידול רק בדולרים, הם היו מעריכים את העלייה הצפויה ב-3.9%.

ריצ'רד גורדון, סגן נשיא בגרטנר, אמר ש-"חוסר הוודאות סביב הסיכויים לצמיחה הכלכלית העולמית הוא הגורם המעכב העיקרי לצמיחת ה-IT, הוא זה שגרם לאווירה עסקית פסימית ברחבי העולם. עם זאת, הרבה מחוסר הוודאות הזה מתפוגג, ולכן אנחנו צופים לצמיחה מואצת בהוצאות על IT ב-2013 בהשוואה ל-2012".

גרטנר צופה שההוצאות על התקנים ורכיבים – הכוללות מחשבים, טאבלטים, טלפונים ניידים ומדפסות – צפויות להגיע ב-2013 ל-666 מיליארד דולרים – עלייה של 6.3% אל מול השנה שעברה. עם זאת, מדובר בירידה משמעותית בתחזית ל-2013 לעומת התחזית הקודמת של גרטנר, שצפתה גידול של 7.9% – נתון המשקף 706 מיליארד דולרים. התחזית לטווח ארוך עבור הוצאות עולמיות על מכשירים הופחתה גם היא, עם צמיחה שנתית ממוצעת של 4.5% מ-2012 עד 2016. הירידות הללו בתחזית המעודכנת משקפות קיטון חד בתחזית הצמיחה בהוצאות על מחשבים אישיים וטאבלטים, שקוזזו רק באופן חלקי על ידי עלייה שולית בתחזית הצמיחה בהוצאות על טלפונים ניידים ומדפסות.

ההוצאות על תוכנה ארגונית ברחבי העולם צפויות לעמוד על 296 מיליארד דולרים ב-2013 – עלייה של 6.4% לעומת 2012. מגזר זה צפוי להיות מונע, לפי חברת המחקר, על ידי שווקים מרכזיים, כגון אבטחת מידע, ניהול אחסון וניהול קשרי לקוחות. גרטנר חוזה שהחל מ-2014 יפצחו ארגונים ביוזמות לטיפול ב-Big Data וביוזמות ניהול מידע אחרות, כגון ניהול תוכן ארגוני, כלי שילוב נתונים וכלי איכות נתונים, וכי ההשקעות בתחומים אלה תהיינה גבוהות.

ההוצאות הגדולות ביותר – על טלקום
שוק שירותי הטלקום העולמי ממשיך להיות השוק הגדול ביותר בגודל ההוצאות בו. אנליסטים מגרטנר צופים, כי הצמיחה של שוק זה תהיה שטוחה ברובה בשנים הקרובות. השנה הוא צפוי לעמוד על 1.701 טריליון דולרים – גידול של 2.4% לעומת 2012. זאת, בשל העובדה שההכנסות משירותי נתונים ניידים יפצו על הירידות בסך ההוצאות של שני השווקים – שירותי הקול הנייחים והניידים.

שוק שירותי ה-IT צפוי לעמוד השנה על 927 מיליארד דולרים – נתון המשקף עלייה של 5.2% בהשוואה לשנה החולפת. שוק מערכות הדטה סנטר צפוי לעמוד השנה על 147 מיליארד דולרים – גידול של 4.5% אל מול 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים