יוסי דיין, APC: "בגלל הטילים בונים בארץ דטה סנטרים מתחת לאדמה – מה שמביא לסכנת הצפות"

"הצפות יכולות להתממש בעיקר אם מערכות הניקוז לא מתוכננות נכון לספיקה מרבית ומהירה של כמויות מים גדולות או במקרה שהן לא עברו הכנה נכונה לקראת החורף", אמר דיין, ה-CTO של החברה ● לדבריו, "בימים כאלה, כשיש סופות, רוחות חזקות והפסקות חשמל תכופות, מבינים את המשמעות והחשיבות ליתירות של הדטה סנטר והתכנון הנכון של מערכות האל פסק והחשמל" ● דיין המליץ לארגונים "לבצע סקר בטיחות לפני בוא החורף, למפות מפגעים פוטנציאליים ולטפל בהם מבעוד מועד"

"כיום בונים דטה סנטרים מתחת לאדמה, בעיקר בגלל איומי הטילים. אם התכנון של הדטה סנטרים האלה איננו מיטבי קיים סיכוי גדול להצפות, בעיקר במקרים בהם מערכות הניקוז הפנימיות והחיצוניות לא מתוכננות נכון לספיקה מרבית ומהירה של כמויות מים גדולות או אם הן לא עברו הכנה נכונה לקראת החורף", כך אמר יוסי דיין, ה-CTO של APC מקבוצת שניידר אלקטריק.

לדבריו, "בימים כאלה, כשיש סופות, רוחות חזקות והפסקות חשמל תכופות, מבינים את המשמעות והחשיבות ליתירות של הדטה סנטר והתכנון הנכון של מערכות האל פסק והחשמל. אלה מהווים את קו ההגנה האחרון של הדטה סנטר".

"איום גדול נוסף משיטפונות יכול להיות זיהום מאגרי הדלק של גנרטורים ותחנות כוח, כתוצאה מחדירת מים", ציין דיין. "זאת הסיבה שכל כך חשוב לבצע תכנון נכון וקיבוע של הציוד החיצוני דוגמת צ'ילרים ומשאבות. התכנון והקיבוע הללו מגינים על הציוד החיצוני מפני ענפים וחפצים אחרים שיכולים לעוף ברוח בזמן הסופה ובכך לגרום לפגיעה קשה בתפקוד דטה סנטר בזמן הסופה, במיוחד כשיש חשש להפסקות חשמל".

דיין נתן כדוגמה את ארצות הברית, "שם ממוקמים דטה סנטרים מהגדולים בעולם, שערוכים מכל הבחינות לשהייה של כל הצוות באתר לשבוע, במקרה חירום, כמו: סופות, הוריקנים, רעידות אדמה ופגעי טבע נוספים. תכנון דטה סנטר כזה כולל יתירות ברמת TIER 4, הזנות משתי חברות חשמל נפרדות, מערכי גנרטורים ומערכות אל פסק שעומדים בתנאים הקשים ביותר, דוגמת סופות טורנדו והוריקן".

הוא המליץ לארגונים "לבצע סקר בטיחות לפני בוא החורף, למפות מפגעים פוטנציאליים ולטפל בהם מבעוד מועד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים