סימנטק: הפיתוח בעולם הנייד מוביל לנתק בין פונקציית ה-IT לשאר הארגון העסקי

סקר שערכה ענקית אבטחת המידע מעלה שמרבית המשיבים מאמינים שאנשי מחלקות ה-IT של הארגונים מתנגדים לכל רעיון חדש שעולה במחלקות אחרות, בעוד שרק פחות מ-10% מהם סבורים שאנשי ה-IT "חדשניים מאוד" ● אנשי ה-IT מאשרים את הנתונים הללו ● לפי סימנטק, הפתרון למצב הוא שיתוף פעולה בין מחלקות ה-IT לשאר חלקי הארגון, והחוקרים גילו סימנים לכך

מערכי ה-IT והגופים העסקיים בארגונים לא רואים עין בעין כשהדבר מגיע לחדשנות בתחום המיחשוב הנייד – כך עולה ממחקר חדש של סימנטק (Symantec). ענקית אבטחת המידע הגיעה למסקנה שהפיתוח בעולם הנייד מוביל לנתק בין פונקציית ה-IT לשאר הארגון.

מהמחקר, שנערך בשיתוף Economist Intelligence Unit ונקרא Fonts of Innovation – Mobile Development in the Business, עולה הצורך בפיתוח ניידות לשם הגברת תחרותיות. החוקרים בחנו את נושא החדשנות הניידת בקרב 250 ארגונים באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), כולל מישראל.

על פי התוצאות, ככל שיותר פעילויות עסקיות מתבצעות תוך שימוש בטכנולוגיות ניידות חכמות, התחרותיות של חברות תלויה יותר ויותר ביכולתן ליצור בקביעות רעיונות חדשים עבור פיתוח נייד. עוד נכתב, כי "רשת החדשנות בתוך ארגונים זוכה לתפוצה רחבה הודות למגמות ההצטרכנות וה-BYOD (ר"ת הבא את המכשיר שלך), בהן עובדים משתמשים במכשיריהם וביישומיהם הפרטיים במסגרת העבודה".

עם זאת, עולה מהמחקר ששיתופי פעולה כאלה לא ממש מתקיימים בפועל. נהפוך הוא, החוקרים מצאו שקיים נתק בין פונקציית ה-IT לשאר הארגון העסקי כאשר מדובר בפיתוח נייד. כך, רק פחות מ-10% מהמשיבים לסקר שאינם אנשי IT מאמינים, כי עמיתיהם מה-IT הינם "חדשניים מאוד" בזירה זאת, בעוד שיותר מ-50% ממשתתפי הסקר מאמינים שמחלקות ה-IT מתנגדות לכל רעיון חדש על ניידות שיכול לצוץ בחלקים אחרים של העסק.

נראה שהמתחים הללו גבוהים יותר בחברות שירותים פיננסיים. כך, 62% מהמשיבים ממגזר זה ענו שמחלקות ה-IT הודפות רעיונות המגיעים מחלקים אחרים של הארגון. כמעט מחצית (46%) מעובדי IT מכל התחומים הודו שזה המצב.

עוד עולה מהממצאים, כי מקורות של רעיונות חדשניים משתנים בהתאם לסוגי השירותים המעורבים. "מחלקת ה-IT נראית כיזם העיקרי בארגון של רעיונות לשיפור עבודה ניידת של עובדים", כתבו החוקרים. "עם זאת, כאשר הדבר מגיע לשימוש בטכנולוגיה ניידת לשיפור אינטראקציות עם לקוחות, גופי מכירות ושיווק הינם המקורות הראשיים של רעיונות".

לעומת זאת, החוקרים מציינים שיש עובדה שמשרה אופטימיות והיא שה-IT כבר אינו מבודד. "העובדה שמחלקות IT נראות פחות מבודדות בתוך ארגונים מאשר בעבר מעוררת תקווה", כתבו. הם ביססו את טענתם על כך ש-33% מהמשיבים ענו שפונקציית ה-IT בארגון "מאוד משתפת פעולה" בפיתוח שירותים ניידים, בעוד שלפני שנתיים ענו כך רק 13%.

התשובה למתחים הגבוהים, כותבים עורכי המחקר, טמונה בשיתוף פעולה: "בתוך כל הראיות למתיחות בין ה-IT והעסק בכללותו יש הכרה ברורה מכל הצדדים לפיה אספקת חדשנות ניידת אמיתית דורשת את שיתוף הפעולה הפעיל של אנשי ה-IT ואנשי המחלקות האחרות של העסק. על ה-IT לגרום לכך ששיתוף פעולה כזה יתממש".

גרג דיי, CTO אבטחה בסימנטק לאזור EMEA, אמר ש-"מגמת ההצטרכנות והעלייה של ה-BYOD הובילו לכך שמכשירים חכמים וטכנולוגיה ניידת באמת מחלחלים לעסקים ותימשך ההשפעה הניכרת של זה על ארגונים. חדשנות ניידת תעזור לקדם הצלחה עסקית בארגון ותדרוש שיתוף פעולה בין מערך ה-IT לעסק בכללותו, במיוחד ביחס לנושא הרחב של טכנולוגיה ומכשירים חכמים".

"תחרות עוזרת לעתים קרובות לעודד חדשנות טובה יותר, אך עלולה גם להיות לא פרודוקטיבית, אם משמעותה היא שה-IT והעסק נעולים כל אחד ברעיונותיו ביחס לפיתוח נייד", אמר דניס מק'קולי, מנהל מחקר טכנולוגיה גלובלי ב-Economist Intelligence Unit ועורך הדו"ח. לדבריו, "שיתוף פעולה אמיתי בחדשנות ניידת הינו הכרחי. המשימה המוטלת על ה-IT היא לגרום לכך שחדשנות תעבוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים